Patryqss Opublikowano 11 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2019 Witam, Chciałbym w swojej grze dodać funkcję, która po kolizji potwora z naszym bohaterem, odrzuci go lekko od niego, sprawi na chwile nietykalnym i postać będzie migać - chwilę widzialna, chwilę niewidzialna (częsty motyw w grach, mam nadzieje, że wiadomo o co mi chodzi, jak nie to postaram się jakoś lepiej wytłumaczyć). O ile z pierwszymi dwiema rzeczami raczej nie będę miał problemów, tak do ostatniej kompletnie nie wiem jak się zabrać. Jest jakiś prosty sposób, żeby moja postać chwile po otrzymaniu obrażeń zaczęła tak pojawiać się i znikać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rozwiązanie SimianVirus7 Opublikowano 11 Lutego 2019 Rozwiązanie Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2019 Cóż twój największy problem rozwiązuje króciutka linijka kodu: STEP ///Miganie obiektu image_alpha = sign(sin(current_time/częstotliwość_migania)); sign - sprawia, że obiekt jest albo widoczny, albo nie. Daje wynik zero-jedynkowy. Możesz go usunąć, wtedy będziesz miał płynne przejścia przy miganiu.częstotliwość_migania - zastąp go jakąś cyfrą. Fajny wynik daje liczba 100 lub 110 Co do innych zapytań: 1) odrzucenie bohatera po kolizji z potworem - wydaje mi się, że nie ma uniwersalnego sposobu, zależy to od twojego kodu. Możesz dać speed = -1 i zobaczyć co się stanie. 2) gracz staję się na chwilę nietykalny - tu także nie będzie uniwersalnego sposobu. Chyba najbardziej banalnym rozwiązaniem będzie stworzenie osobnej zmiennej, która definiuje czy gracz ma być podatny na obrażenia lub nie. Coś w stylu: if(player.can_get_damage == true) { player.hp -= 10; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryqss Opublikowano 11 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2019 Dzięki wielkie, działa Tak myślałem, że to nie powinien być jakiś skomplikowany kod. Z resztą dam już sobie radę, do nietykalności miałem ten sam pomysł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się