Skocz do zawartości

system niszczenia struktur


Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez I am vader,

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pewien problem, jak z resztą można się domyślić. Chodzi o to że chcę zrobić grę o budowaniu bazy i obronie przed falami zombie, mało ambitny projekt xd, i napotkałem problem przy tworzeniu niszczenia struktur. Działa on w taki sposób że jest sobie obiekt o nazwie "o_wall", posiada on skrypt na pojawianie się i takie tam rzeczy, oraz zmienną "health" która jest równa 200. Obiekt ten posiada również event sprawdzający kolizję z obiektem "o_zombie". Jeżeli ją wykryje, to "health=health-1;". Następnie w evencie "step" napisałem taki oto skrypt:

 if health<=0
{
    instance_destroy();
}

I problem, a raczej problemy, polegają na tym że, po pierwsze, niszczą się wszystkie obiekty "o_wall", a po drugie, nie da się tego obiektu znowu postawić. Byłbym wdzięczny za jakąkolwiek pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey ,twój problem polega na tym że zmienna "health" jest zmienna globalną ,to znaczy że wartość 200 obowiązuje dla każdego o_wall,tak samo działają zmienne"lives","score".

Tu jest więcej napisane na temat tych zmiennych. LINK

Zmień zmienną globalną "health" na jakąś inną zmienną,tylko pamiętaj by zmienić nazwę wszędzie gdzie twoje "health" było napisane.

A twojego drugiego problemu nie potrafię rozwiązać,musisz bardziej go opisać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...