piotrex1995 Opublikowano 4 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 Mam taki problem - Jak mam określoną liczbe punktów i przechodze do następnego pokoju(roomu) to mam zero punktów.Jak zrobić żeby tak sie nie działo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidsu Opublikowano 4 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 Nie powinno tak być, jeżeli nie masz w żadnym obiekcie kodu score=0; (np w Crete event). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrex1995 Opublikowano 4 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 Ja mam to zrobionego w klockach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zychu Opublikowano 4 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 wlasnie jak nigdzie niema naprzyklad w room_end score=0 to punkty powinny przechodzic do nastepnego roomu poszukaj jeszcze czy nidgdzie nie zrobiles :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrex1995 Opublikowano 4 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 room_end score=0 Nigdzie nie mam takiego skryptu, ponieważ ja to zrobiłem klockami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidsu Opublikowano 4 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 Ja mam to zrobionego w klockachNie jest trudno wykoncypować, który klocek odpowiada temu kodowi. :| P.S. Rada: stopniowo przerzucaj się na kod. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrex1995 Opublikowano 4 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 Czyli dodanie punktów zrobić kodem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidsu Opublikowano 4 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 Niekoniecznie. :) Musisz tylko zadbać o to, żeby nie wystąpiła sytuacja, że jakiś obiekt ustala nagle wartość punktów na 0. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 4 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 Tak. To banał. Poprostu robisz coś takiego: ustalanie wyniku (np. 0) global.score=0 dodawanie do wyniku jakiejś wartości (np. 1) global.score+=1 odejmowanie od wyniku jakiejś wartości (np. 1) global.score-=1 mnożenie wyniku przez jakąś wartość (np. 3) global.score*=3 dzielenie wyniku przez jakąś wartość (np. 3) global.score/=3 itd. Polecam lekturę mojego artykułu o GML, masz tam to pięknie opisane. Link na stronie głównej :P . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrex1995 Opublikowano 4 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 Teraz chyba mi dałeś skrypt zmiennych.I to dobry pomysł zrobie to zmiennymi :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 4 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 Przecież punkty to najzwyczajniejsze zmienne. Klocek Set Score poprostu tworzy zmienną score i dopisuje do niej wartość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrex1995 Opublikowano 4 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 Zrobiłem tak: W pliku controler Create: global.Kasa=0; A w Draw: font_size=15; font_style=fs_bold; draw_text (view_left[0] + 0,view_top[0] + 80,'Kasa:'+string(global.Kasa)); I nadal jest to samo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 4 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 O ile dobrze pamiętam, w ustawieniach obiektu jest coś takiego jak Persistent. Zaznacz to, to w każdym roomie będzie pamiętał zmienne co były wcześniej deklarowane w innym room. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrex1995 Opublikowano 4 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 Już wynalazłem inny sposób i mi działa(narazie), ale będe pamiętał o tym persistent :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 4 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 Marmi, score to jest built-in, nie? :P I też radzę Ci przejść na kod. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrex1995 Opublikowano 7 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2006 A teraz mam pytanie jak zrobić taką rzecz aby nie było tak że jak strace wszyskie życia to nie było czegoś takiego np. Życia: -4 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 7 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2006 Ustawiasz warunek: If (hp==0) { game_end(); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrex1995 Opublikowano 7 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2006 Taki błąd wyskakuje: ERROR in action number 2 of Other Event: No More Lives for object controler: Error in code at line 1: if (hp==0) { at position 5: Unknown variable hp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 7 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2006 Bo musisz zadeklarować wcześniej zmienną HP. Jeśli jednak dajesz to w evencie No more lives, to wysttarczy że dasz tam klocek: Show the highscore table i później End the Game :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrex1995 Opublikowano 7 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2006 Czyli żeby mi to odpowiadało dam po klocku the highscore table skrypt do przechodzenia do roomu menu gry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 7 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2006 Dajesz poprostu klocek "go to other room" (albo jakoś tak :P) i wybierasz tam menu ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrex1995 Opublikowano 7 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2006 To już każdy umie.Hmm myśle że temat już do zamknięcia.Zamykam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi