Ice Cube Opublikowano 31 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2017 Hej korzystam z takiego fajnego prostego silnika 3d i staram sie go rozkminić ile moge ale mam problem z opanowaniem lepszej kolizji(bo ta z tego projektu jest daremna..) tzn. w tym projekcie czy idziecie prosto,czy skrecacie na boki i jest kolizja ze sciana zawsze jest x=xprevious , y=yprevious jak zrobić osobną kolizje na przód, tył oraz osobno na lewo,prawo. poruszanie sie przód,tył - speed+1 , speed -1 poruszanie sie na boki: PRAWO { var xn,yn; xn = x + sin(direction*pi/180); yn = y + cos(direction*pi/180); { x = xn; y = yn; } } LEWO: { var xn,yn; xn = x - sin(direction*pi/180); yn = y - cos(direction*pi/180); { x = xn; y = yn; } } w grach 2d stosowalem if_place free.... i działało rewelacja ,ale tu nie ogarniam :( pomocy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ice Cube Opublikowano 2 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2017 eeeeejjjj no napiszcie coś doradźcie plisss!!!!!! :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 2 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2017 Polecam artykuł buttery smooth movement z newsów odpalających się z game makerem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Czołg Krymski Opublikowano 2 Sierpnia 2017 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2017 o jeju nostalgia. Ten .gmk z poradnika był zawsze moim punktem wyjściowym gdy robiłem coś w 3D. Pytanie nieco dziwnie sformułowane, ale podejrzewam, że chodzi po prostu o takie coś w stepie: GML if keyboard_check(vk_up) or keyboard_check(vk_down) { ///kod na kolizje gdy idziesz do przodu lub tylu } if keyboard_check(vk_left) or keyboard_check(vk_right) { ///kod na kolizje gdy idziesz w lewo lub prawo } samą kolizję możesz oprzeć na funkcji place_meeting(x, y, ob). Dla mnie w 3D jest wygodniejsza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ice Cube Opublikowano 4 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2017 Dnia 2.08.2017 o 23:42, Czołg Krymski napisał: o jeju nostalgia. Ten .gmk z poradnika był zawsze moim punktem wyjściowym gdy robiłem coś w 3D. Pytanie nieco dziwnie sformułowane, ale podejrzewam, że chodzi po prostu o takie coś w stepie: GML if keyboard_check(vk_up) or keyboard_check(vk_down) { ///kod na kolizje gdy idziesz do przodu lub tylu } if keyboard_check(vk_left) or keyboard_check(vk_right) { ///kod na kolizje gdy idziesz w lewo lub prawo } samą kolizję możesz oprzeć na funkcji place_meeting(x, y, ob). Dla mnie w 3D jest wygodniejsza no wlasnie chodzi mi o ten kod na kolizje abyscie mi napisali bo mam tylko jezeli player ma kolizje ze sciana x=xprevious,y=yprevious ale to jest klopotliwe czesto player "przykleja" sie do sciany chodzi o to by uwzglednic direction(tak mi sie wydaje) bo jezeli podchodze do sciany pod kątem i mam np. direction117 to powinienem isc dalej do przodu,ale lekko sie odbijac od sciany a ja jak podchodze do sciany pod kątem,to poprostu player sie przykleja do niej i stoi w miejscu muszy wtedy isc do tyłu lekko skrecic i znowu do przodu HELP! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 4 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2017 Nic za Ciebie nie napiszemy. Dostales ode mnie informacje jak dostac sie do obszernego artykulu ktory uczy krok po kroku jak to zrobic i olales to. Jak jestes tak leniwy moze to za wysokie progi na Twoje nogi? Sprobuj cos latwiejszego az ogarniesz lepiej gm'a. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Czołg Krymski Opublikowano 4 Września 2017 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 4 Września 2017 Jezeli uzywasz tylko scian do siebie prostopadpych, to mozesz po prostu w kolizji ze scianą dlugą w Y zostawic samo x=xprevious i analogicznie dla sciany dlugiej w X Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ice Cube Opublikowano 7 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2017 Dnia 4.09.2017 o 20:15, I am vader napisał: Nic za Ciebie nie napiszemy. Dostales ode mnie informacje jak dostac sie do obszernego artykulu ktory uczy krok po kroku jak to zrobic i olales to. Jak jestes tak leniwy moze to za wysokie progi na Twoje nogi? Sprobuj cos latwiejszego az ogarniesz lepiej gm'a. I AM VADER dzieki za dobra podpowiedz i reprymende! walczylem z tym artykułem sporo czasu i ogarnalem działa!! czekaj na moje kolejne trudne pytania Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się