Remx Opublikowano 24 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2004 Zobacz mój post z samgeo dołu. ................................ Witam Mam problem z instance_create(view_left[0]+683,view_top[0]+280,oMove1); gdy klikne na postać pojawia sie mi menu tej ze postaci i chce aby przyciski stały nieruchomo bo jak sie poruszam to przyciski zostają na ziemi :/ samo menu działa prawidłowo i jest tworzone tą samą metodą co wyżej :/ kolejne zapytanie global.ko=random(20); jak zrobic aby tylko raz losowało mi liczbe bo losuje non stop <_< a zmiena warjuje :( Help me Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mif@ Opublikowano 24 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2004 Jeżeli "oMove1" jest tym menu, to powinno mieć w stepie coś takiego x=view_left[0]+683 y=view_top[0]+280 a przynajmniej tak mi się wydaje ;] a co do tego global.ko.. jeżeli ma być wartość losowana tylko raz, to zdarzenie global.ko=random(20) powinno znaleźć się w zdrzeniu [ CREATE ] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remx Opublikowano 24 Sierpnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2004 Move1 nie jest menu to jest przycisk obj ktory wyswietla sie w menu ktore jest zrobione z background które działa bez zarzutu. ale zaraz sprawdze to co mi podałeś. działa ale dość dziwacznie bo przy każdym kroku ikonka przycisku macha sie troszeczke :blink: ..................................... co do random juz rozwiązałem problem global.ko=floor(round(random(20))); Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mif@ Opublikowano 25 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2004 Myślę, że te wahania są przez to, że po prostu szybkość rooma jest zbyt mała . . . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remx Opublikowano 27 Sierpnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2004 Eh czy ktoś mugł by zobaczyć te mini demo i powiedzieć jak zrobić aby te litery nie zostawały w miejscu gdy porusza się postacią oraz aby przyciski nie skakały :( Przykład Demo Dziekuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ajot Opublikowano 27 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2004 Co do tych liter zeby nie pozostawały w miejscu musisz zastosować coś takiego draw_text(view_x[0]+A,view_y[0]+B,'Text') Gdzie to A to X a B to Y ;) Co do ikonek i wahania sie - U mnie tego niema :P Ps - Gierka się cąłkiem cąłkiem zapowiada ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remx Opublikowano 27 Sierpnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2004 draw_text(view_x[0]+728,view_y[0]+72,global.AR); draw_text(view_x[0]+728,view_y[0]+87,global.DW); draw_text(view_x[0]+728,view_y[0]+102,global.M); draw_text(view_x[0]+770,view_y[0]+72,global.A); Napisałem tak i wciąż nie działa :( bo ten text nie jest w postaci lecz gdy klikniemy na postac globalne przyjmoją wartosci zapisane w postaci i zarazem wyswietlane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Choosen Opublikowano 27 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2004 Nie wiem co z literami bo nie moge sciagnac pliku.... ale te "wahania" wynikają z tego ze pozycja przycisku aktualizowana jest dopiero PO przesunieciu "view[X]" Przesuwamy widok w daną stronę i dopiero potem koordynaty podane w step nie są aktualne w zwiazku z czym wykonuje się operacja : x=view_left[0]+683 y=view_top[0]+280 Jest to błąd a przynajmniej jesli nie chcesz wahan. Aby to naprawic nalezy stworzyc przycisk w odpowiednim miejscu poleceniem instance_create(view_left[0]+683,view_top[0]+280,oMove1); a nastepnie w kodzie przesuwajacym view[X] dodac 2 linijki uaktualniające pozycje guzika wzgledem pozycji obrazu i to nie komendą x=view_left[0]+683 a jedynie x+=1 ( np ) Jesli nie zrozumiales o co chodzi to napisz... a wyjasnie dokladniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remx Opublikowano 27 Sierpnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2004 Czyli tak wpierw tworze przycisk instance_create(view_left[0]+683,view_top[0]+280,oMove1); a nastepnie w przycisku robie step a w nim kod x+=1 ? gdzie +1 to przesuniecie kroku ? znaczy sie ludek skacze co 80 pixeli to wpisuje x+=80 ?? eh cus mi to nie działa :( gdzie musze wpisac te x+= :( Jak używam background to wszystko jest ok zakotwiczony obrazek jest na przesówającym sie ekranie lecz jezeli zrobie to jako obj.. to lataja :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remx Opublikowano 27 Sierpnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2004 Hmm Czy da sie cos takiego zrobić że robie coś takiego draw_sprite(sMove,0,view_left[0]+693,view_top+193); ale jakoś to powiązać ze skryptem ze jak klikne to się wykonuje to co tam napisałem :blink: ?? Edit: eh sorki za 2-post. ..... no i już text mi się nie rusza :) okazało sie ze wszystko co jest w draw nie rusza sie a instance ruszaja sie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się