LolikZabijaka Opublikowano 23 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2017 Problem wygląda następująco: Postanowiłem stworzyć sobie efekty świetlne, na podstawie przykładu "Ilights" Przykład Generalnie wszystko działa jak należy, jednak ja (jak zawsze) chcę wycisnąć coś więcej, najprościej mówiąc, chciałbym, aby podczas oświetlania niektórych obiektów(które także są zaciemnione, jak cały room) światło przechodziło POD nimi i żeby owe światło wydostawało się tylko ze szpar sprite'a (jeśli takowe są). Jak to zaimplementować? Kiedy daje większy depth obiektu od kontroli światła, to jak wiadomo, obiekt znajduje się "nad światłem" - a nie o to chodzi. Co tutaj zrobić ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LolikZabijaka Opublikowano 25 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2017 Dobra, to może prościej, da się sprawić, aby pojedyncze obiekty pozostały zaciemnione ? Jaki kod sprawa, że obiekt staje się zaciemniony ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PatrykPlayingPOLSKA Opublikowano 26 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2017 By zaciemnić obiekt, to ja zrobiłbym to tak. Wyczytałem z dokumentacji że w GMS musisz to dać do draw'u GML draw_self(); image_blend=c_gray; a jeżeli używasz starego GM'a to pewnie możesz to dać do create lub step GML image_blend=c_gray; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LolikZabijaka Opublikowano 26 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2017 I tym oto sposobem udało się wynaleźć rozwiązanie :D Depth obiektu wyższy niż światła + zaciemniony sprite daje nam efekt, jakiego oczekiwałem :D Trochę to co prawda partyzantka, ale jeśli działa, to ######ście :) Dzięki, można zamknąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się