pasiasta_zebra Opublikowano 18 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2017 Witam. Chciałbym zrobić pseudo ekwipunek, który pokazywałby tylko ile czego mamy, (pasek po boku z napisami), np "rocks:20", i nie mam zielonego pojęcia jak zrobić żeby jakiś tekst się gdzieś wyświetlał, i żeby wyświetlał też wartość zmiennej, i w konkretnym miejscu. Mógłby mi ktoś pomóc? Pewnie nie jest to skomplikowane ale dla mnie jest ;-; Używam GameMakera:studio. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 18 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2017 Na start możesz użyć draw_text(x,y,string) aby wyświetlić tekst. W miejscu x i y podajesz miejsce na ekranie. W miejscu "string" wpisujesz tekst w cudzyslowiu. Możesz łączyć teksty ze zmiennymi za pomocą +'a, ale zmienne muszą być w string(zmienna). Na przyklad: Zmienna Kamienie = 20; Tekst który mamy wyświetlić: Rocks: 20 Kod: GML draw_text(x,y,"Rocks: "+string(Kamienie)); Inny przykład: Wyświetlić tekst Wartość zmiennej 1 to <zmienna1> a wartość zmiennej 2 to <zmienna2>: GML draw_text(x,y,"Wartość zmiennej 1 to "+string(zmienna1)+" a wartość zmiennej 2 to "+string(zmienna2)); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pasiasta_zebra Opublikowano 18 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2017 Na start możesz użyć draw_text(x,y,string) aby wyświetlić tekst. W miejscu x i y podajesz miejsce na ekranie. W miejscu "string" wpisujesz tekst w cudzyslowiu. Możesz łączyć teksty ze zmiennymi za pomocą +'a, ale zmienne muszą być w string(zmienna). Na przyklad: Zmienna Kamienie = 20; Tekst który mamy wyświetlić: Rocks: 20 Kod: GML draw_text(x,y,"Rocks: "+string(Kamienie)); Inny przykład: Wyświetlić tekst Wartość zmiennej 1 to <zmienna1> a wartość zmiennej 2 to <zmienna2>: GML draw_text(x,y,"Wartość zmiennej 1 to "+string(zmienna1)+" a wartość zmiennej 2 to "+string(zmienna2)); Tylko że ten tekst mi się nie wyświetla :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Czołg Krymski Opublikowano 18 Czerwca 2017 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2017 rysowanie hudu musi być w draw i jeśli twoja gra jest w 3D to musisz przed kodem użyć d3d_set_projection_ortho, a depth obiektu dać na jakąś niską wartość np -1000 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pasiasta_zebra Opublikowano 18 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2017 rysowanie hudu musi być w draw i jeśli twoja gra jest w 3D to musisz przed kodem użyć d3d_set_projection_ortho, a depth obiektu dać na jakąś niską wartość np -1000 Jest postęp. Pokazuje mi ten tekst i wgl ale za to znika mi objekt w którym to jest zrobione ;-; Okej, już wszystko wiem, dziękuję bardzo za pomoc, temat do zamknięcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 19 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2017 Daj jeszcze draw_self(); na początku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się