Skocz do zawartości

Wyświetlanie wartości zmiennych


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Chciałbym zrobić pseudo ekwipunek, który pokazywałby tylko ile czego mamy, (pasek po boku z napisami), np "rocks:20", i nie mam zielonego pojęcia jak zrobić żeby jakiś tekst się gdzieś wyświetlał, i żeby wyświetlał też wartość zmiennej, i w konkretnym miejscu. Mógłby mi ktoś pomóc? Pewnie nie jest to skomplikowane ale dla mnie jest ;-; Używam GameMakera:studio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na start możesz użyć draw_text(x,y,string) aby wyświetlić tekst. W miejscu x i y podajesz miejsce na ekranie. W miejscu "string" wpisujesz tekst w cudzyslowiu. Możesz łączyć teksty ze zmiennymi za pomocą +'a, ale zmienne muszą być w string(zmienna).

Na przyklad:

 

Zmienna Kamienie = 20;

Tekst który mamy wyświetlić:

Rocks: 20

 

Kod:

GML
draw_text(x,y,"Rocks: "+string(Kamienie));

 

Inny przykład:

 

Wyświetlić tekst

 

Wartość zmiennej 1 to <zmienna1> a wartość zmiennej 2 to <zmienna2>:

 

GML
draw_text(x,y,"Wartość zmiennej 1 to "+string(zmienna1)+" a wartość zmiennej 2 to "+string(zmienna2));
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na start możesz użyć draw_text(x,y,string) aby wyświetlić tekst. W miejscu x i y podajesz miejsce na ekranie. W miejscu "string" wpisujesz tekst w cudzyslowiu. Możesz łączyć teksty ze zmiennymi za pomocą +'a, ale zmienne muszą być w string(zmienna).

Na przyklad:

 

Zmienna Kamienie = 20;

Tekst który mamy wyświetlić:

Rocks: 20

 

Kod:

GML
draw_text(x,y,"Rocks: "+string(Kamienie));

 

Inny przykład:

 

Wyświetlić tekst

 

Wartość zmiennej 1 to <zmienna1> a wartość zmiennej 2 to <zmienna2>:

 

GML
draw_text(x,y,"Wartość zmiennej 1 to "+string(zmienna1)+" a wartość zmiennej 2 to "+string(zmienna2));

Tylko że ten tekst mi się nie wyświetla :/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

rysowanie hudu musi być w draw i jeśli twoja gra jest w 3D to musisz przed kodem użyć d3d_set_projection_ortho, a depth obiektu dać na jakąś niską wartość np -1000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rysowanie hudu musi być w draw i jeśli twoja gra jest w 3D to musisz przed kodem użyć d3d_set_projection_ortho, a depth obiektu dać na jakąś niską wartość np -1000

Jest postęp. Pokazuje mi ten tekst i wgl ale za to znika mi objekt w którym to jest zrobione ;-;

 

Okej, już wszystko wiem, dziękuję bardzo za pomoc, temat do zamknięcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...