Paqo Opublikowano 26 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2006 Witam! Zacząłem tworzyć swoją pierwszą POWAŻNĄ grę.Będzie to RPG. Ale może przejdę do rzeczy... :P Nie bardzo rozumiem na czym polegają klocki: - ^ (w dol i w gore) - else - repeat itp... :crying: Tworze prosty system interakcji z otoczeniem, na zasadzie -> menu kontekstowe po wciśnięciu lewego przycisku myszy. :] Wygląda to tak, że wciskam lewy przycisk myszy na np. tabliczkę i wtedy wyświetla się menu kontekstowe: Użyj|Patrz|Zabierz Jednak przy konstruowaniu tego się gubię..Dodam, że w grze będą do wyboru dwie postaci.. Czyli na każdy obiekt przypadnie 2x Menu kontekstowe..Ale jak to poustawiać żeby działało!? :huh: UWAGA! Musi być "if distance to gracz" - żeby nie dało się używać obiektu oddalonego, Następnie dźwięk, Menu Kontekstowe, I akcje "if menu item x" - co dzieje się, po wybraniu opcji z menu Nie wiem, czy dobrze wyjaśniłem o co mi chodzi..W razie problemów napiszę drugiego posta.. :twisted: Przypomnę : trzeba wytłumaczyć kiedy używamy, jakiegoś klocka z control.. :o ,a ja już jakoś to wykonam.. Za wszelką pomoc dziękuję! :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 26 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2006 /\ i \/ są odpowiednikami { i } w klockach. Krócej mówiąc, jak robisz jakąś akcję, np. po if, dajesz /\, a na końcu tego \/. Else, to zaprzeczenie IF (if - jeżeli; else - jeżeli nie, w przeciwnym wypadku). Np. dajesz klocek If variable has a value czy jakoś tak, dajesz tam w /\ i \/ akcję, a potem dajesz klocek ELSE po którym w /\ i \/ dajesz co ma się wydarzyć jeżeli warunek nie został spełniony. Jeżeli nic ma się nie dziać, poprostu nie dajesz Else. Repeat to sama nazwa mówi, że jakaś akcja ma być powtórzona. Swoją drogą, jeżeli już miałeś jakąś styczność z językami programowania, lub klocki są dla ciebie nieczytelne, spróbuj GMLa. Jest on ładnie opisany w Help oraz w tym artykule: https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=2580 . Poza tym, w Help masz też opisy klocków. Jak czegoś nie rozumiesz, zajrzyj do helpa i masz tam bardzo dobry opis klocka po angielsku. Jak nie znasz aż tak dobrze angielskiego, to weź słownik, bo bez tego języka raczej mało co zrobisz :P . EDIT: Jestem pewien, że zaraz wyskoczy jakiś P****** lub L********* i zaczną przezywanie od nooba :] . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LittleFish Opublikowano 26 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2006 noooOB@!!! one robi rpg i nie zna podstaw !! #(_)!@!!!!!!!!! btw. to prawda, ambitnie, ale w koncu skladnia to podstawa :] wedle życzenia. enyyyyłej, w faq powinny pojawic sie punkty opisujace skladnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubx Opublikowano 26 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2006 Hej poprostu nowy na forum. Wszystko (no...) wyjaśnił. Co do klocków ich nie polecam. Skrypty rządzą, w kilka dni się ich nauczysz - czytaj helpa gdy nie wiesz jakiej funkcji użyć, lub w ostatecznej sytuacji zapytaj na forum. Klocek 'else' - W przeciwnym wypadku. 'Repeat' - powtórz jakieś funkcje n razy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 26 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2006 EDIT: Jestem pewien, że zaraz wyskoczy jakiś P****** lub L********* i zaczną przezywanie od nooba emot11.gif . P****** - Pieter6 L********* - littefish nie jestem pewny tego ale tak mi się zdaje :P. nie mam zamiaru tak wyzywać! moim zdaniem dobrze że napisał ten temat! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqo Opublikowano 26 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2006 Wielkie THX! :D Bardzo mi to pomogło... Co prawda moja gra RPG nie będzie nie wiadomo jaka.. Dlatego się za nią zabieram.. Prosty system walki.. : hp=atak-obrona Czas rzeczywisty+turowy na walke... Sprite'y 16 px...Czyli za ładne to nie będzie..Ale i tak przecież nie zrobie gry 3D..Więc to wystarczy..Sprite'ys 32px są za duże i trzeba już je animować..A mi się nie chce rysować kolejnych klatek :lol2: .Dlatego grafiki "pożyczam", tak samo jak dźwięki.. Tak wogóle to miło, że na GM Clan pojawiają się przetłumaczenia Helpów..Fajna rzecz :thumbsup: .Postudiuję trochę GML, bo klocki na dłuższą metę odpadają..Robi się bałagan, a w CODE można umieścić ładny, krótki kod... B) PS:Mam nadzieję, że nie będziecnie źli na...uhhm..New..Newb..uhh..Że niby wspomniałem tutaj o mojej grze...Hyhy..mała zapowiedź? :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patrysław Opublikowano 27 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2006 enyyyyłej, w faq powinny pojawic sie punkty opisujace skladnie. To sformułuj takie punkty. Z chęcią je zamieszczę (o ile będą dobre). :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 27 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2006 To już nie lepiej umieścić wreszcie na stronie ten mój artykuł o GML co napisałem :] ? Przecież tam jest składnia dokładnie przeze mnie opisana jak krowie na rowie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się