piotrex1995 Opublikowano 27 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2006 Kiedyś byłem w jakimś tamacie na forum gamemaker.nl i tam było mnóstwo dll'elów i opisy po angielsku :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marot Opublikowano 29 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2006 Mam pomysł. umieszczę folder /mp3 w folderze programu. I niech tam użytkownik wrzuci muzykę jaką lubi i jaka mu pasuje. Czy można jakoś pobrać tytuł utworu lub nazwę pliku z danego folderu i dodać do gry, by się odtwarzał, a aktualny tytuł zapisywał do zmiennej?? Moglibyście mi napisać kod?? :] Żeby jeżeli folder istnieje, jeżeli plik typu mp3 znajduje się w środku //tyle umiem samemu :D żeby pobrał jego nazwę i wpakował do funkcji dodaj dźwięk (lub podmień - może byłoby lepiej) a potem go odtworzył, a jak się skończy odtwarzać to niech znajdzie następny i zrobi to samo, a jak się skończą nowe pliki to niech zacznie od początku. (może jakaś funkcja policz pliki, i w pętli wtedy wstawić??) Pomóżcie :boxed: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidsu Opublikowano 29 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2006 Przeszukiwanie katalogu: n=0; muza[0]=file_find_first("mp3/*.mp3",0); while(muza[n]!='') { n+=1; muza[n]=file_find_next(); } Nie sprawdzałem, ale powinno być. :P Potem już tylko wystarczy napisać jakieś odtwarzanie muzyki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marot Opublikowano 30 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 Jeszcze raz i powoli. Przeszukiwanie katalogu: n=0; muza[0]=file_find_first("mp3/*.mp3",0); //znajduje pierwszy plik z muzyką mp3 while(muza[n]!='') //póki nie sprawdzi wszystkich plików... { n+=1; muza[n]=file_find_next(); //...sprawdza następne } Nie sprawdzałem, ale powinno być. :P Potem już tylko wystarczy napisać jakieś odtwarzanie muzyki. Ale co w wyniku tego przeszukiwania otrzymujemy?? Program dodaje te wszystkie pliki, które odnalazł?? Jeśli tak to jak je nazywa?? Znalazłem w pomocy funkcję: sound_set_search_directory(dir) Czy nie wykonuje ona tego, co napisałeś w kodzie?? Co teraz zrobić, by odtwarzało te pliki, a najlepiej jeszcze robiło sound_get_name(ind), czyli global.piosenka=sound_get_name(ind) // co powinno być jako ind?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidsu Opublikowano 30 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 sound_set_directory nie robi tego samego. Jeśli patrzyłeś do helpa, powinieneś doczytać. :/ Jeśli chcesz korzystać z mojego skryptu, to wiedz, że... 1. Zapisuje on do tablicy (taka jakby lista) wszystkie mp3 z podanego katalogu. 2. Jeśli chcesz puścić np. 5 kawałek z listy, musisz użyć funkcji sound_replace(), a jako argument fname wpisać muza[5] . No i potem oczywiście użyć sound_play(), żeby się odtworzył. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marot Opublikowano 30 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 Sprawdzę jutro, czy skumałem. Teraz nie mam czasu na GMa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marot Opublikowano 1 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2006 Jakiej składni (repeat, for, while,...) należy użyć, by odtwarzało wszystkie pliki z folderu, a jak się skończą to zaczynało od nowa. Użyłem { { n=0; m=0; muza[0]=file_find_first("mp3/*.mp3",0); while(muza[n]!='') { n+=1; muza[n]=file_find_next(); } } { repeat(n) // jaką składnię tu użyć?? { sound_replace(HURTMaryCzary,muza[m],3,true); sound_play(HURTMaryCzary); } } } I muzyka się nie odtwarza. Myślałem, że opcja sound_play() odtwarza dźwięk i następne polecenie jest wykonywane po skończeniu dźwięku, a tu chyba nie dokońca. Zamiast repeat miałem while(m!=n) { m+=1; ... //reszta poleceń } ale od razu dochodziło do końca folderu I miałem jeszcze niezłą przygodę :] Już myślałem, że przekroczyłem wymagania, bo mi się wszystko cięło, samochód przyspieszał poklatkowo, a o pliku stronnicowania lepiej nie mówić. Chyba dałem mu rozkaz wpakowywania 7MB muzyki co jakiś kawałem milisekundy, przez jaką wykonuje skrypt. (w stepie dodałem że jak m=n to m=0). naszczęście jak wpakowałem to w komentarz ( /* blebleble */ ) to ruszyło płynnie. Przy moich 768MB (czy coś koło tego) RAM zużywa 450MB pliku stronnicowania. To już realne wymagania. Co zaproponujecie... :sp_ike: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marot Opublikowano 1 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2006 Pomóżcie. Jakiej składni mam użyć i w jaki sposób. Dlaczego muzyka się nie odtwarza?? Złamałeś punkt trzeci regulaminu. Warn. Dawidsu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidsu Opublikowano 1 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2006 Nie działa, bo robisz źle. Tu masz prawidłowy kod. Poza tym przed napisaniem posta powinieneś zawsze zastanowić się jaka funkcja służy do czego i co z tego wyniknie. //create n=0; m=0; muza[0]=file_find_first("mp3/*.mp3",0); while(muza[n]!='') { n+=1; m+=1; muza[n]=file_find_next(); } n=0; //do step if !sound_isplaying(HURTMaryCzary) { if n<=m { sound_replace(HURTMaryCzary,muza[n],3,true); sound_play(HURTMaryCzary); } else n=0; } P.S. Niesprawdzone, ale zaufaj. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się