ToxicMan Opublikowano 13 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2016 Nie mam pojęcia co nie działa, global.tura2r nie zmienia się na 1 tu jest kod z obj1: GML if global.tura1r=1{ global.tura1r=0 global.tura1=2 } if (keyboard_check_pressed(vk_space)) { global.tura1=0 global.tura1r=0 global.tura2r=1 } a tu z obj2: GML if global.tura2r=1{ global.tura2r=0 global.tura2=2 } if (keyboard_check_pressed(vk_space)) { global.tura2r=0 global.tura2=0 global.tura1r=1 } global.tura1r jest tak rozwiązane ponieważ na global.tura1 będzie nałożone trochę ,,if'' Następnym razem używaj tagów [ gml ] - Threef Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielus Opublikowano 13 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2016 Nie napisałeś gdzie masz te kody wrzucone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ToxicMan Opublikowano 13 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2016 Nie napisałeś gdzie masz te kody wrzucone w step Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dester Opublikowano 13 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2016 Oba są w step? Będą się wykonywać jednocześnie kiedy naciśniesz spację. Jeden z nich ustawia zmienną na 1, a drugi na 0. Czyli bez przerwy będzie się zmieniać. GML if (keyboard_check_pressed(vk_space)) { global.tura2r=0 GML if (keyboard_check_pressed(vk_space)) { global.tura2r=1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ToxicMan Opublikowano 13 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2016 Oba są w step? Będą się wykonywać jednocześnie kiedy naciśniesz spację. Jeden z nich ustawia zmienną na 1, a drugi na 0. Czyli bez przerwy będzie się zmieniać. GML if (keyboard_check_pressed(vk_space)) { global.tura2r=0 GML if (keyboard_check_pressed(vk_space)) { global.tura2r=1 Więc jak to naprawić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dester Opublikowano 13 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2016 Więc jak to naprawić? Nie wiem. Nie rozumiem co próbujesz osiągnąć. W obu obiektach po naciśnięciu spacji wykona się kod. Jeden z nich ustawi zmienną tura2r na 1, a drugi na 0. Tyle potrafię powiedzieć na podstawie dostępnych informacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ToxicMan Opublikowano 13 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2016 Nie wiem. Nie rozumiem co próbujesz osiągnąć. W obu obiektach po naciśnięciu spacji wykona się kod. Jeden z nich ustawi zmienną tura2r na 1, a drugi na 0. Tyle potrafię powiedzieć na podstawie dostępnych informacji. Chcę aby tura1r wynosiła 1 a po naciśnięciu spacji tura2r wynosiła 1 a tura 1r się zerowała i żeby to nie robiło się w kułko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sheriff99 Opublikowano 13 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2016 GML if (keyboard_check_pressed(vk_space)) { if(global.tura1r == 1) { global.tura1r = 0; global.tura2r = 1; } else { global.tura1r = 1; global.tura2r = 0; } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ToxicMan Opublikowano 14 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 GML if (keyboard_check_pressed(vk_space)) { if(global.tura1r == 1) { global.tura1r = 0; global.tura2r = 1; } else { global.tura1r = 1; global.tura2r = 0; } } Dalej nie działa :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kso Opublikowano 14 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 może tak w obj1 GML if (keyboard_check_pressed(vk_space)) and (global.tura1r == 1) { global.tura1r = 0; global.tura2r = 1; } i w obj2 GML if (keyboard_check_pressed(vk_space)) and (global.tura2r == 1) { global.tura1r = 1; global.tura2r = 0; } a jak nie to gdzieś indziej masz błąd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ToxicMan Opublikowano 14 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 może tak w obj1 GML if (keyboard_check_pressed(vk_space)) and (global.tura1r == 1) { global.tura1r = 0; global.tura2r = 1; } i w obj2 GML if (keyboard_check_pressed(vk_space)) and (global.tura2r == 1) { global.tura1r = 1; global.tura2r = 0; } a jak nie to gdzieś indziej masz błąd chodzi o to że to też powinno działać gdy tura1r wynosi 0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kso Opublikowano 14 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 chodzi o to że to też powinno działać gdy tura1r wynosi 0 no i działa gdy tura2r = 1 to tura1r wynosi 0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ToxicMan Opublikowano 14 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 no i działa gdy tura2r = 1 to tura1r wynosi 0 ale to ma działać w 2 strony czyli jak tura2r wynosi 0 to też się stanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kso Opublikowano 14 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 no się stanie,bo gdy tura2r wynosi 0 tura1r wynosi 1. Chyba nie rozumiem, co chcesz osiągnąć . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ToxicMan Opublikowano 14 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 no się stanie,bo gdy tura2r wynosi 0 tura1r wynosi 1. Chyba nie rozumiem, co chcesz osiągnąć . może podam więcej kodu obj1 są takie kody: GML if(global.tura1>=1){ if(keyboard_check_pressed(vk_left)){ x-=96 global.tura1-=1 } if(keyboard_check_pressed(vk_right)){ x+=96 global.tura1-=1 } if(keyboard_check_pressed(vk_up)){ y-=96 global.tura1-=1 } if(keyboard_check_pressed(vk_down)){ y+=96 global.tura1-=1 } } i GML if global.tura1r=1{ global.tura1r=0 global.tura1=2 } if (keyboard_check_pressed(vk_space)) { global.tura1=0 global.tura1r=0 global.tura2r=1 } w obj2 to samo ale z pozmienanymi ,,tura'' chcę aby obiekt mógł ruszyć się max 2 razy (ale żeby mógł też 0) a po naciśnięciu spacji obj2 mógł to zrobić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielus Opublikowano 14 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 Kod Sheriff99 będzie działał ale ma być tylko w jednym obiekcie. Zrób sobie jakiś kontroler który tym steruje a nie że każdy obiekt sobie sam zmienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ToxicMan Opublikowano 14 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 Kod Sheriff99 będzie działał ale ma być tylko w jednym obiekcie. Zrób sobie jakiś kontroler który tym steruje a nie że każdy obiekt sobie sam zmienia jak to napisać w jednym obj bo jeśli tak to nie działa GML if global.tura1r=1{ global.tura1r=0 global.tura1=2 } if (keyboard_check_pressed(vk_space)) and (global.tura1r == 1) { global.tura1r = 0; global.tura2r = 1; } if global.tura2r=1{ global.tura2r=0 global.tura2=2 } if (keyboard_check_pressed(vk_space)) and (global.tura2r == 1) { global.tura1r = 1; global.tura2r = 0; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielus Opublikowano 14 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 Przeanalizuj kod który wkleiłeś. GML if (keyboard_check_pressed(vk_space)) and (global.tura2r == 1) { global.tura1r = 1; global.tura2r = 0; } czy ten if kiedykolwiek się wykona? przecież parę linijek wyżej masz ustawione że jak global.tura2r = 1 to ustaw ją na 0. więc jaki jest sens pytac potem czy jest równa 1 skoro nie może być. z global.tura1r jest to samo. Wklej jeszcze raz kod który ty uważasz że powinien działać, a nie działa. w komentarzach do KAŻDEJ linijki opisz co sądzisz że się dzieje dzięki czemu będziemy w stanie znaleźć gdzie popełniasz logiczne błędy. To co tutaj mamy to podstawowe rzeczy w programowaniu więc ważne jest żebyś dokładnie rozumiał co się dzieje. Warto trochę sie pomęczyć żeby w przyszłości mieć spokój. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ToxicMan Opublikowano 14 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 GML if global.tura1r=1{ global.tura1r=0 global.tura1=2 //ustawiene ruchu } if (keyboard_check_pressed(vk_space)) and (global.tura1a == 1) { global.tura1r = 0; global.tura2r = 1; global.tura1a = 0; global.tura2a = 1; } if global.tura2r=1{ global.tura2r=0 global.tura2=2 //ustawienie ruchu } if (keyboard_check_pressed(vk_space)) and (global.tura2a == 1) { global.tura1r = 1; global.tura2r = 0; global.tura1a = 1; global.tura2a = 0; } teraz obj1 i obj2 dostają ture na raz co jest nie tak? wg mnie się wszystko zgadza a jednak nie działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ToxicMan Opublikowano 14 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 Po 2 godzinach kombinowania jak to naprawić, naprawiłem! zrobiłem to tak: w objekcie ustawiającym tury: GML if global.tura1r=1{ global.tura1r=0 global.tura1=2 //ustawiene ruchu } if (keyboard_check_pressed(vk_space)) and (global.tura1a == 1) { global.tura1 = 0; instance_create(x,y,przdo2); } if global.tura2r=1{ global.tura2r=0 global.tura2=2 //ustawienie ruchu } if (keyboard_check_pressed(vk_space)) and (global.tura2a == 1) { global.tura2 = 0; instance_create(x,y,przdo1); } w obj przdo1 zrobiłem alarm ktury po 1 milisekundzie robi to: GML global.tura1a=1 global.tura1r=1 global.tura2a=0 global.tura2r=0 puki co działa , temat do zamknięcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się