kso Opublikowano 13 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2016 Chcę wstawić taki typ klocka, ale mam 2 pytania: 1 Jak zrobić, by postać nie utknęła w środku klocka(gdy np. przy skoku znajdzie się wewnątrz bloku.) 2 Czy mogę zrobić jeden obiekt, czy muszę mieć min. dwa (1 widoczny, 2 obok nie) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 13 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2016 To nie jest proste zagadnienie i zależy od tego jak chcesz by było zdesignowane by pasowało do mechaniki gry. Ja widzę dwa rozwiązania: - Nie pozwalaj blokowi stawać się widocznym jeżeli jest kolizja z innym obiektem. Dość łatwe to zaimplementowania. - Przerobienie kolizji bloku z graczem (i innymi obiektami) tak aby reagowały na kolizję tylko gdy wchodzą do kolizji a nie w jej trakcie. To nie jest już tak łatwe do dodania. Kod wygląda tak: GML if(place_meeting(x+hspeed,y+vspeed,o_blokwidoczny) && not place_meeting(x,y,o_blokwidoczny)) {} Pytanie drugie. Łatwiej będzie zrobić 2 obiekty które będą zamieniane. Na jednym obiekcie jak najbardziej się da i nie jest to trudne. Musisz tylko dodać jedną zmienną true'false która będzie pamiętać czy teraz blok widać. Problem potem jest lekki ze sprawdzeniem czy ten blok jest widoczny, bo przy kolizji musisz wykryć z jakim blokiem jest kolizja i sprawdzić jego stan. Gdy masz 2 osobne obiekty wystarczy że sprawdzisz czy jest kolizja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nikas Opublikowano 13 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2016 Ech nostalgłem, sam kiedyś nad tym siedziałem. x-D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kso Opublikowano 13 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2016 Dobra zrobiłem sposobem pierwszym jest ok dzięki. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się