Skocz do zawartości

Jak zrobić aby po przełożeniu myszki (Chodzi o grę RPG ) na drugą stronę bohatera obrazek bohatera odbił pixele.


Penguin

Rekomendowane odpowiedzi

( Przepraszam za taki długi temat ale w końcu:

nie skracaj tekstu w stosunku do oryginału.
)

Witam głównie cały problem napisałem w nazwie tematu ale napiszę jeszcze raz. ^_^

Nie mam pomysłu jak to opisać to wlepie obrazki (Narysowałem to na szybko)

nr1.png

nr2.png

nr3.png

A i przepraszam za byka w obrazkach.

Za odp. Dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmienna to pamięc do której zapisujesz wartości które chcesz sobie zapamiętać. W gmie wszystk orobi się automatycznie więc piszesz jakąs swoją nazwe i co ma w niej być

 

np.

mysz_x = mouse_x;

mysz_y = mouse_y;

 

Od tej pory jak gdzieś wstawisz mysz_x to bedzie taka wartość jaką miała pozycja x myszy gdy wywołał się ten kod.

Pamiętaj by nie używać nazw istniejących już w gmie.

 

Jak już masz to zapisane to możesz tego użyć do swojego skryptu poruszania np move_towards_point(mysz_x,mysz_y) czy co tam masz.

 

np w evencie mouse pressed:

GML
move_towards_point(mouse_x,mouse_y, 2);

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw zdefiniuj sobie przy tworzeniu obiektu zmienna max_speed, ustaw sobie jaka chcesz, a potem

 

Step:

GML
if(mouse_check_button_pressed(mb_left) && !collision_line(x, y, mouse_x, mouse_y))

{

goto_x = mouse_x;

goto_y = mouse_y;

}

 

if(point_distance(x, y, goto_x, goto_y) >= max_speed) move_towards_point(goto_x, goto_y, max_speed);

else

{

speed = 0;

x = goto_x;

y = goto_y;

}

 

//zamiast robienia 2 spritow

if(mouse_x != x) image_xscale = sign(mouse_x - x);

Powinno smigac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...