Penguin Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2016 ( Przepraszam za taki długi temat ale w końcu: nie skracaj tekstu w stosunku do oryginału. ) Witam głównie cały problem napisałem w nazwie tematu ale napiszę jeszcze raz. ^_^ Nie mam pomysłu jak to opisać to wlepie obrazki (Narysowałem to na szybko) A i przepraszam za byka w obrazkach. Za odp. Dzięki :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PatrykPlayingPOLSKA Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Narysuj sobie 2 sprity obj patrzący w lewo i w prawo . GML if mouse_x>x { sprite_index = graczpr_spr; // sprite postać patrząca w prawo } if mouse_x<x { sprite_index = graczle_spr; // sprite postać patrząca w lewo } x Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Penguin Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Narysuj sobie 2 sprity obj patrzący w lewo i w prawo . GML if mouse_x>x { sprite_index = graczpr_spr; // sprite postać patrząca w prawo } if mouse_x<x { sprite_index = graczle_spr; // sprite postać patrząca w lewo } x Dzięki! właśnie o to mi chodziło :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Penguin Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Nie chcę zaśmiecać forum to mam jeszcze jedno pytanie: Jak zrobić by po naciśnięciu na tło bohater szedł w stronę kliknięcia: A gdy już dojdzie do celu ma się zatrzymać: Za tą odpowiedź również dzięki :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Zapisz punkt kliknięcia (mouse_x, mouse_y) do zmiennej i poruszaj wybranym sposobem w tym kierunku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Penguin Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Zapisz punkt kliknięcia (mouse_x, mouse_y) do zmiennej i poruszaj wybranym sposobem w tym kierunku. Zrozumiałem tylko w jakim evencie to wrzucić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielus Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Zmienna to pamięc do której zapisujesz wartości które chcesz sobie zapamiętać. W gmie wszystk orobi się automatycznie więc piszesz jakąs swoją nazwe i co ma w niej być np. mysz_x = mouse_x; mysz_y = mouse_y; Od tej pory jak gdzieś wstawisz mysz_x to bedzie taka wartość jaką miała pozycja x myszy gdy wywołał się ten kod. Pamiętaj by nie używać nazw istniejących już w gmie. Jak już masz to zapisane to możesz tego użyć do swojego skryptu poruszania np move_towards_point(mysz_x,mysz_y) czy co tam masz. np w evencie mouse pressed: GML move_towards_point(mouse_x,mouse_y, 2); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PatrykPlayingPOLSKA Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2016 nwm czy powinno działać ale można tak,nie jestem pewien. GML if mouse_check_button(mb_left) { move_towards_point(_mousex,mouse_y,szybkosc) } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GLTH Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Najpierw zdefiniuj sobie przy tworzeniu obiektu zmienna max_speed, ustaw sobie jaka chcesz, a potem Step: GML if(mouse_check_button_pressed(mb_left) && !collision_line(x, y, mouse_x, mouse_y)) { goto_x = mouse_x; goto_y = mouse_y; } if(point_distance(x, y, goto_x, goto_y) >= max_speed) move_towards_point(goto_x, goto_y, max_speed); else { speed = 0; x = goto_x; y = goto_y; } //zamiast robienia 2 spritow if(mouse_x != x) image_xscale = sign(mouse_x - x); Powinno smigac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się