Sutikku Opublikowano 27 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2016 Hm, chcę by moje AI obierało drogę do obiektu, ale ma ono limit głębokości na jaką może zejść (np. ona może zejść tylko na głębokość 0.5, a podłoże ma 1, więc nie może przejść). Podłoże zrobiłem jako ds_grid. Miałem pomysł jak to zrobić na obiektach, ale cała mapa wypełniona obiektami 32x32 to słaby pomysł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hamtaren Opublikowano 27 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2016 Hm, chcę by moje AI obierało drogę do obiektu, ale ma ono limit głębokości na jaką może zejść (np. ona może zejść tylko na głębokość 0.5, a podłoże ma 1, więc nie może przejść). Podłoże zrobiłem jako ds_grid. Miałem pomysł jak to zrobić na obiektach, ale cała mapa wypełniona obiektami 32x32 to słaby pomysł. Samo ogranicznie głębokości nie jest problemem moim zdaniem, ale czy jest jakiś limit różnicy wysokości na jaką można zejść w jednym kroku? Np przy różnicy = 3 z głębokości = 5 możemy zejść maksymalnie na głębokość 2 i wejść na 8. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 27 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2016 Nie, tego nie biorę pod uwagę. Uznajmy, że ai potrafi latać i to nie problem ;d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hamtaren Opublikowano 28 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2016 No to z tego co zrozumiałem, skoro twoje podłoże jest ds_grid, można chyba łatwo zaimplementować jakiś algorytm wyszukiwania drogi i po prostu traktować pola o głębokości mniejszej niż jakieś "h" jako ścianę albo przeszkodę. Chyba najprostrze rozwiązanie jakie mi przychodzi do głowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 28 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2016 Tak, już sobie poradziłem z tym. Zrobiłem z tego mp_grid i wyznaczam path. Ale dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się