Skocz do zawartości

Wybieranie drogi z uwzględnieniem wysokości terenu


Rekomendowane odpowiedzi

Hm, chcę by moje AI obierało drogę do obiektu, ale ma ono limit głębokości na jaką może zejść (np. ona może zejść tylko na głębokość 0.5, a podłoże ma 1, więc nie może przejść). Podłoże zrobiłem jako ds_grid. Miałem pomysł jak to zrobić na obiektach, ale cała mapa wypełniona obiektami 32x32 to słaby pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm, chcę by moje AI obierało drogę do obiektu, ale ma ono limit głębokości na jaką może zejść (np. ona może zejść tylko na głębokość 0.5, a podłoże ma 1, więc nie może przejść). Podłoże zrobiłem jako ds_grid. Miałem pomysł jak to zrobić na obiektach, ale cała mapa wypełniona obiektami 32x32 to słaby pomysł.

 

Samo ogranicznie głębokości nie jest problemem moim zdaniem, ale czy jest jakiś limit różnicy wysokości na jaką można zejść w jednym kroku? Np przy różnicy = 3 z głębokości = 5 możemy zejść maksymalnie na głębokość 2 i wejść na 8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to z tego co zrozumiałem, skoro twoje podłoże jest ds_grid, można chyba łatwo zaimplementować jakiś algorytm wyszukiwania drogi i po prostu traktować pola o głębokości mniejszej niż jakieś "h" jako ścianę albo przeszkodę. Chyba najprostrze rozwiązanie jakie mi przychodzi do głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...