Skocz do zawartości

jak podłożyć pod sprita obiekt z innym spritem?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, cześć i czołem. Do rzeczy.... mamy obiekt z jakimś fajnym spritem i chcemy to tak jakby przykryć jakimś innym już mniej fajnym spritem, którego później jakąś funkcją można łatwo usunąć by znowu był tamten. Jak penie się już domyśliliście robię karcianke i chce zrobić ze karty przeciwnika są odwrócone, ale pod nimi kryją się jakieś inne sprity.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Create karty:

GML
tryb=1; //1, gdy odkryta, 0, gdy zakryta

skrypt Przewroc()

GML
tryb=1-tryb;

Draw karty:

GML
if(tryb==1)

{

//tu rysuj sprite'a dla odwroconej karty

}

else if(tryb==0)

{

//rysuj sprite'a dla zakrytej karty

}

Potem, gdy chcesz zmienić stronę karty, używasz (gdziekolwiek):

with(id_karty) Przewroc();

gdzie id_karty jest kartą, którą chcesz przewrócić.

Zależnie od wartości zmiennej tryb karty możesz powodować, że zakrytych kart nie można zagrać itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej nie przykrywać, bo po co zużywać zasoby komputera skoro i tak nie widać, a zamienić sprajty na ten moment.

robi się to po prostu tak:

GML
sprite_index = nazwa_sprite;

 

A jak chcesz jeden na drugim to po prostu rysujesz drugi funkcją:

GML
draw_self(); //jak coś dajesz w draw musisz tego użyć, aby standardowo rysował sprite'a swojego

draw_sprite(nazwa_sprite, numer_klatki, x, y);
i wtedy to w draw.

 

@e: sorki, bo zacząłem pisać ten post parę minut temu i teraz dokończyłem i nie wiedziałem że już ktoś podał rozwiązanie :/

@e2: a nie prościej sprite_index niż cała funkcja z jakimś tryb? Przecież na to samo wychodzi, tak samo wygodne a kodu o ile mniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...