Pręcik Opublikowano 19 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2016 Witam, cześć i czołem. Do rzeczy.... mamy obiekt z jakimś fajnym spritem i chcemy to tak jakby przykryć jakimś innym już mniej fajnym spritem, którego później jakąś funkcją można łatwo usunąć by znowu był tamten. Jak penie się już domyśliliście robię karcianke i chce zrobić ze karty przeciwnika są odwrócone, ale pod nimi kryją się jakieś inne sprity. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amaterasu Opublikowano 19 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2016 Create karty: GML tryb=1; //1, gdy odkryta, 0, gdy zakryta skrypt Przewroc() GML tryb=1-tryb; Draw karty: GML if(tryb==1) { //tu rysuj sprite'a dla odwroconej karty } else if(tryb==0) { //rysuj sprite'a dla zakrytej karty } Potem, gdy chcesz zmienić stronę karty, używasz (gdziekolwiek): with(id_karty) Przewroc(); gdzie id_karty jest kartą, którą chcesz przewrócić. Zależnie od wartości zmiennej tryb karty możesz powodować, że zakrytych kart nie można zagrać itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 19 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2016 Amaterasu trochę dużo pomieszałeś. Ten skrypt będzie działać, ale nie tak jak opisałeś. Argument też jest zbędny. Wystarczy samo sprawdzanie rysowania i zmiana tryb=0 tryb=1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pręcik Opublikowano 19 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2016 dzięki wielkie :cheers: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaxGaming Opublikowano 19 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2016 Najlepiej nie przykrywać, bo po co zużywać zasoby komputera skoro i tak nie widać, a zamienić sprajty na ten moment. robi się to po prostu tak: GML sprite_index = nazwa_sprite; A jak chcesz jeden na drugim to po prostu rysujesz drugi funkcją: GML draw_self(); //jak coś dajesz w draw musisz tego użyć, aby standardowo rysował sprite'a swojego draw_sprite(nazwa_sprite, numer_klatki, x, y); i wtedy to w draw. @e: sorki, bo zacząłem pisać ten post parę minut temu i teraz dokończyłem i nie wiedziałem że już ktoś podał rozwiązanie :/ @e2: a nie prościej sprite_index niż cała funkcja z jakimś tryb? Przecież na to samo wychodzi, tak samo wygodne a kodu o ile mniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pręcik Opublikowano 19 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2016 ok :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amaterasu Opublikowano 19 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2016 @Threef, @MaxGaming: może i pokomplikowałem, ale przynajmniej zmiana kodu będzie tylko polegać na zmianie w skrypcie Przewroc, a nie w tych kilku miejscach w kodzie, gdzie się przewraca karty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się