Rico3050 Opublikowano 31 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2016 Mam pytanie, czy jest możliwość w Game Makerze stworzenie pola tekstowego (nie jestem pewien, czy to się tak nazywa), do którego można by było wpisywać wartości tekstowe/liczbowe podczas trwania programu? Chodzi mi o coś takiego jak w html-u (wrzucam screena). Jestem nowy, dlatego mogę nie wiedzieć jeszcze tego, nawet jeśli to banalne ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 31 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2016 Pokombinuj z keyboard_string. Robisz obiekt i globalną zmienną global.clicked=0. Po kliknięciu na obiekt, global.clicked=obiekt.id i czyścisz keyboard_string (keyboard_string=""; //czyścimy) I wtedy robisz taki myk GML if(global.clicked==id) { tekst=keyboard_string; } A przy okazji draw_text(x,y,tekst); Nie wiem jak bardzo jesteś zaawansowany, jak coś to pisz, wytłumaczę dokładnie jak bym ja to zrobił. edit: okej, jestem ślepy, napisałeś, że jesteś nowy. A więc. Obiekt to będzie okienko. W create obiektu GML (create) global.clicked=0; tekst=""; //w tekst bedziemy przechowywali tekst danego okienka</span></span> A teraz, dajesz event kliknięcia myszką. A w nim GML (klikniecie) global.clicked=id; keyboard_string=""; To sprawi, że po naciśnięciu na obiekt, nasza zmienna będzie przechowywała informację, że to w ten obiekt chcemy wpisywać coś. keyboard_string, to to co piszemy. Ale w żaden sposób się nie resetuje, więc musimy sami go czyścić. Teraz sprawdzamy, czy nasz obiekt jest tym, w którym chcemy pisać. GML (step) if(global.clicked==id) { tekst=keyboard_string; } A teraz wyświetlamy to GML (draw) draw_self(); //rysuje sie okienko draw_text(x,y,tekst); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rico3050 Opublikowano 31 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2016 Pokombinuj z keyboard_string. Robisz obiekt i globalną zmienną global.clicked=0. Po kliknięciu na obiekt, global.clicked=obiekt.id i czyścisz keyboard_string (keyboard_string=""; //czyścimy) I wtedy robisz taki myk GML if(global.clicked==id) { tekst=keyboard_string; } A przy okazji draw_text(x,y,tekst); Nie wiem jak bardzo jesteś zaawansowany, jak coś to pisz, wytłumaczę dokładnie jak bym ja to zrobił. edit: okej, jestem ślepy, napisałeś, że jesteś nowy. A więc. Obiekt to będzie okienko. W create obiektu GML (create) global.clicked=0; tekst=""; //w tekst bedziemy przechowywali tekst danego okienka</span></span></span> A teraz, dajesz event kliknięcia myszką. A w nim GML (klikniecie) global.clicked=id; keyboard_string=""; To sprawi, że po naciśnięciu na obiekt, nasza zmienna będzie przechowywała informację, że to w ten obiekt chcemy wpisywać coś. keyboard_string, to to co piszemy. Ale w żaden sposób się nie resetuje, więc musimy sami go czyścić. Teraz sprawdzamy, czy nasz obiekt jest tym, w którym chcemy pisać. GML (step) if(global.clicked==id) { tekst=keyboard_string; } A teraz wyświetlamy to GML (draw) draw_self(); //rysuje sie okienko draw_text(x,y,tekst); Bardzo dziękuje :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się