Skocz do zawartości

Dźwięk strzelania


oLuju

Rekomendowane odpowiedzi

Mam odpowiednio spreparowany dźwięk pojedynczego strzału z broni. W evencie Create pocisku dałem odtworzenie dźwięku strzału (bez loopa). Problem polega na tym, że gdy strzelam gra zaczyna masakrycznie lagować, a samego dźwięku nie słychać. Więc w jaki sposób dodać dźwięk strzelania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

gm ma przeraźliwie skopany system dźwięków. Przede wszystkim postaraj się używać WAV, bo możesz odtwarzać jedynie jeden plik mp3 na raz. Też istotne jest z jaką częstotliwością wystrzeliwane są te pociski. Jeżeli bardzo zależy ci na dużym ich natężeniu, a także na tym by nie lagowało, możesz zwyczajnie użyć dźwięku pełnej serii z karabinu i włączać go jedną zmienną gdy strzelasz, a gdy przestajesz, to go wyłączasz. Podejrzewam, że robisz zapewne jeszcze na bloczkach, więc może pokażę ci jak to mogłoby wyglądać. W create gracza definiujesz zmienną, a więc zwyczajnie dodajesz bloczek z kodem i wpisujesz

GML
strzelanie=0

Następnie w stepie dajesz

GML
if keyboard_check_pressed(vk_space) {strzelanie=1}

if strzelanie=1

{

sound_play(dźwiękstrzału)

sound_loop(dźwiękstrzału)

strzelanie=0

}

if keyboard_check_released(vk_space) {sound_stop(dźwiękstrzału)}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.WOW! Tylko 1 plik mp3 ?! To teraz wszystko jaaaasne.

2.OK. Tylko na przykład weźmy karabin M4 (standard). Karabin ten strzela bardzo szybko, więc rozumiem że zamiast pojedyńczego strzału zrobić dźwięk serii. Tylko, że czy gdy strzele pojedynczo (nacisnę LPM na chwile) dźwięk nie wyłączy się za szybko?

3.Według mnie bloczki są najlepsze, jednak już od dość długiego czasu używam GML'a.

4.WAV? A czy może być również .ogg?

5.Jeśli tak to który lepszy? WAV czy .ogg ?

 

 

Przekonwertowałem z aktualnego pliku .mp3 na .wav ale dźwięk się nie odtwarza. Chociaż normalnie w Winampie czy odtwarzaczu windows też jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dźwięków mp3 nie powinno się używać nigdzie bo są to pliki mocno zaszyfrowane. Taki plik musi być wczytany do pamięci po czym odkodowany i dopiero odtworzony.

 

Z wav a ogg sytuacja wygląda dziwnie. GM:S sam wszystkie dźwięki samemu konwertuje do ogg bo to jedyny format który działa na każdej platformie. Co dziwne GM:S sam przekonwertuje pliki ogg do ogg. Co wydaje się dość dziwne, ale tu chodzi o bitrate i inne takie. Więc zawsze dodawaj do projektu oryginalne nie przetworzone dźwięki bo GM:S sam sobie je przekonwertuje.

 

Pokaz jak odtwarzasz ten dźwięk? Jakiej funkcji używasz?

Mam dziwne wrażenie że chcesz odtwarzać plik z dysku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

no cóż, żeby nie skłamać poleciłbym użyć jakiejś dobrej bliblioteczki dll do obsługi audio, chociażby Xaudiere, którego używam w każdym projekcie. Starczy jedynie umieścić dlla w folderze z grą i wrzucić do przykładu skrypty obsługujące ten dll, które będą razem w rarze. Obsługa jest równie prosta, a działa to znacznie wydajniej (no i nie ma ograniczeń co do ilości dźwięków). To jest właśnie to utrapienie, bo wav jako że nie jest jakoś specjalnie skompresowany, waży czasem i ośmiokrotnie więcej niż mp3. Nie mam pojęcia co może być przyczyną nieodtwarzania dźwięku, zapewne ma to związek z zaszyfrowaniem mp3, nie jest to dobre rozwiązanie, warto sprawdzić co nieco w oficjalnej dokumentacji. Mimo wszystko zewnętrzny dll to chyba najlepsze rozwiązanie, ale nie wiem czy nie zbyt skomplikowane do zaimplementowania dla Ciebie, zwłaszcza po tym "Według mnie bloczki są najlepsze" :(

http://docs.yoyogames.com/source/dadiospic...unds/index.html

 

edit: kurcze, spóźniliśmy się

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...