oLuju Opublikowano 26 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2015 Załóżmy, że mam taki kod: GML GMLif keyboard_check(vk_left) { alarm[0]=5 kierunek=2 } i chciałbym teraz zamiast tego alarm[0]=5 wstawić komendę, która zatrzyma na 5 stepów dalsze wczytywanie kodu (NIE ZAWIESZAJĄC W TYM CZASIE GRY). Tak żeby warunek kierunek=5 został zmieniony po pewnym czasie. I tak, wiem że mogę to zrobić tak żeby po wciśnięciu klawisza alarm się włączał po określonym czasie i w tedy ustalał ten warunek, ale mi chodzi o to by nie robić tego za pomocą alarmu, tylko kodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 27 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2015 Chcesz, żeby przez 5 sekund nie wykonywała się reszta kodu, ale z jakiegoś dziwnego powodu nie chcesz używać alarmów. Okej. GML (create) czas=0; //zmienna pomocnicza</span> GML (step) czas--; //bedziemy caly czas zmniejszali zmienna czas if keyboard_check(vk_left) { czas=5*room_speed; //ustawiamy to na 5 sekund kierunek=2 } if(czas<=0) //teraz sprawdzasz czy minal juz czas { //twoja reszta koda c; } EDIT: Tak sobie teraz myślę, że jeśli przytrzymasz przycisk to cały czas będzie ustawiało naszą zmienną na 5 sekund. Jeśli chcesz zeby tylko raz ustawiło, to użyj tego: GML if!(czas) czas=5*room_speed; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oLuju Opublikowano 27 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2015 Dokładnie o coś takiego mi chodziło ! Dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się