Skocz do zawartości

Zatrzymywanie odczytywania kodu.


oLuju

Rekomendowane odpowiedzi

Załóżmy, że mam taki kod:

GML
GMLif keyboard_check(vk_left)

{

alarm[0]=5

kierunek=2

}

i chciałbym teraz zamiast tego alarm[0]=5 wstawić komendę, która zatrzyma na 5 stepów dalsze wczytywanie kodu (NIE ZAWIESZAJĄC W TYM CZASIE GRY). Tak żeby warunek kierunek=5 został zmieniony po pewnym czasie. I tak, wiem że mogę to zrobić tak żeby po wciśnięciu klawisza alarm się włączał po określonym czasie i w tedy ustalał ten warunek, ale mi chodzi o to by nie robić tego za pomocą alarmu, tylko kodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz, żeby przez 5 sekund nie wykonywała się reszta kodu, ale z jakiegoś dziwnego powodu nie chcesz używać alarmów. Okej.

GML (create)
czas=0; //zmienna pomocnicza</span>

GML (step)
czas--; //bedziemy caly czas zmniejszali zmienna czas

if keyboard_check(vk_left)

{

czas=5*room_speed; //ustawiamy to na 5 sekund

kierunek=2

}

if(czas<=0) //teraz sprawdzasz czy minal juz czas

{

//twoja reszta koda c;

}

EDIT:

Tak sobie teraz myślę, że jeśli przytrzymasz przycisk to cały czas będzie ustawiało naszą zmienną na 5 sekund. Jeśli chcesz zeby tylko raz ustawiło, to użyj tego:

GML
if!(czas)

czas=5*room_speed;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...