Skocz do zawartości

spadające kolce


kso

Rekomendowane odpowiedzi

Z kodu wynika, że spadają tylko te które mają x dokładnie taki sam co x gracza. Czyli nie jeżeli są nad graczem, a jeżeli x jest zgodny - tu może być problem. Żeby coś więcej powiedzieć musiałbyś dać więcej informacji o celu i uzyskanym efekcie.

Może coś bardziej w tę stronę:

GML
draw_sprite(spr_spikes_down,0,x,y);

if (instance_exists(obj_player))

{

if(obj_player.x+sprite_width >= self.x && obj_player.x <= self.x+DLUGOSC_SPRITE_KOLCY)

{

gravity = 0.5;

}

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest jeden kod?

Dlaczego zmieniasz grawitację oraz rysujesz sprite w jednym evencie?

Funkcje z draw_ dajesz tylko w draw, tam nie wykonuj żadnego kodu z np grawitacją, to dawaj do stepu.

 

Następna rzecz, nie musisz dawać self.x, wystarczy samo x.

 

I ostatnia sprawa: źle rozumiesz.

Dam Ci przykład:

Kolce mają x=30.

Gracz na początku ma x=0 i prędkość poruszania 4.

Czyli nie ma prawa, aby jego x był równy 30, będzie albo 28, albo 32 najbliżej, czaisz? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha teraz rozumiem. Co do tego draw, czy jeżeli zostawie tam ten kod, to może później mi bugować ?

Tak. W draw dajesz jedynie to, co chcesz rysować, ew rób małe operacje(które też używasz do rysowania).

 

Nie koniecznie będzie się bugować, szczególnie przy tak prostym kodzie, ale na pewno w końcu zacznie to spowalniać grę. Warto przyswajać dobre praktyki już teraz. Boad bardzo dobrze radzi. Cała logikę, poruszanie, kolizje, etc trzymaj w step. W Draw wykonuj tylko kod odpowiedzialny za rysowanie. Ale nie bój się tego. Nic się nie stanie jak w step będzie pętla która będzie rysować 10 serduszek, albo jakiś inny kod.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...