PRT Opublikowano 20 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2004 Jestem poczatkujacym dopiero sie dowiedzialem ze mozna sciagnac jakis program do robienia gier i mam pytanie: 1.Jak zrobic Zeby u boku planszy byla energia w pasku albo ilosc rzyc :?. 2.Jak zrobic zeby bomba wybuchajaca oddawała promienie w wszystkich kierunkach tak jak w grze bomberman itp dyna itp. 3.Jak zrobic zeby bohater chodzi po nacisnieciu w ktorykolwiek po jednej kratce a nie ze nacisniesz i on ciagle idzie . Podawajcie przykłady lub mowcie od razu:] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trebuh Et Opublikowano 20 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2004 Co 80 punktów nowa plansza BEZ SKRYPTOW.[/url]Uch... Dopiero się dowiedziałeś że jest Game Maker ?? I zaczynasz od najtrudniejszych skryptow i i tych algorytmów?? Ooooooaaach :boxed: Zacznij najpierw ruchu w 1 kierunek. ---------------------------------------------------- Moje skrypty: Ruch jednokierunkowy Co 80 punktów nowa plansza BEZ SKRYPTOW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PRT Opublikowano 20 Sierpnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2004 Trebuh Et wiem ze zaczelem wysokoale juz wszytko rozpracowłałemi jakbys mógł to poradz do moich pytan ktore zadałem i jeszcze jedno jak zrobic zeby po zebraniu 80pkt pojawilo mi sie ze 1 level zakonczony i zeby właczył sied rugi:] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vardi Opublikowano 20 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2004 o_O przydał by mi sie przykład do 3 punktu, coś a`la civilization :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 20 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2004 No dobra. Jeśli chcesz takie fajne, proste skrypty mieć w klockach do daję ci to: http://marmot.gual.pl/marmotlib1.zip Rozpakowujesz i wgrywasz to do: [DYSK Z GM]:\[KATALOG Z GM]\lib\ Zazwyczaj wygląda to tak: C:\Program Files\Game_Maker_5\lib\ Życzę miłego korzystania. UWAGA: Plik tylko i wyłącznie dla N00Bów :rolleyes: PS. Z tymi punktami. Dajesz w stepie klocek: execute a piece of code. Wpisujesz tam: if score=80 { room_goto_next(); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trebuh Et Opublikowano 20 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2004 :thumbsup: Jak ma się 80 Pts to wtedy pokazuje sie Level Zakończony , tak Właśnie teraz zrobilem. ^_^ Ale co każdą plansze bedzie reset Punktow.[/color] Link Pts80 by Trebuh for PRT 1.0 --------------------------------------------- Plusy + Dobra grafa :thumbsup: + Meganizm niechodzący NON STOP :angel_not: + 3 Plansze :w00t: + BEZ SKRYPTÓW !!! :thumbsup: Minusy - Co każdą plansze reset pts :glare: POLECAM :thumbsup: ------------------------------------------------- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vardi Opublikowano 20 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2004 :thumbsup: Jak ma się 80 Pts to wtedy pokazuje sie Level Zakończony , tak Właśnie teraz zrobilem. ^_^ Ale co każdą plansze bedzie reset Punktow.[/color] Link Pts80 by Trebuh for PRT 1.0 --------------------------------------------- Plusy + Dobra grafa :thumbsup: + Meganizm niechodzący NON STOP :angel_not: + 3 Plansze :w00t: + BEZ SKRYPTÓW !!! :thumbsup: Minusy - Co każdą plansze reset pts :glare: POLECAM :thumbsup: ------------------------------------------------- <{POST_SNAPBACK}> Hmmm... twój link coś nie działa, jeśli możesz to wyślij mi ten przykład na vardi@irc.pl chetnie zerkne :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trebuh Et Opublikowano 20 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2004 Link naprawiony. :sp_ike: Można sciągać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SLy Opublikowano 20 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2004 o_O przydał by mi sie przykład do 3 punktu, coś a`la civilization Nie wiem czy dokładnie o to ci chodzi bo jakoś nie czaję tego co tu piszecie. Te wszystkie pytania są całkiem proste (jeśli dobrze zrozumiałem). Vardi: Na przkład dla ruchu w prawo przy siatce 10-cio pixelowej x +=10; Analogicznie dla reszty kierunków. Pyt.1 Pasek życia masz w dziale Przykłady (chyba Beavery go zrobiły). Ilość żyć: W evencie Draw "rysuj" wartość zmiennej np. global.zycie. Pyt.2 Wystarczy, że w momencie wybuchu stworzysz 4 (jeśli 4 kierunki) obiekty (promienie wybuchu) o odpowiednich współrzędnych tzn. żeby miały początek w miejscu wybuchu. Po np. 2 sekundach je zniszcz. W kolizji z jakimś "obiektem zniszczalnym" (player, sciana) zniszcz go (ten obiekt).... To chyba tyle choć nadal nie jestem pewny czy o to wam chodzi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vardi Opublikowano 20 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2004 SLy: no tak, ale jak nacisne klawisz i przytrzymam to sie bedzie obiekt przesuwał, a ja chce tak zeby sie przesunoł raz nawet jak bede trzymał klawisz :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SLy Opublikowano 20 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2004 To można dać event "Key Release" zamiast "Key Pressed" albo dać jakąś zmienną, która jeśli true to się bedzie dało przesunąć a jeśli false to nie. Looknij na przykład "chodzenie kierunkowe". Właśnie Ranma go zmodyfikował dodając taką zmienną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 20 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2004 Trebuh Et: Jak chcesz to możesz zrobić bez resetu wyników. Wystarczy że w każdym poziomie będzie tworzona zmienna licząca punkty z tego poziomu i sprawdzasz wartość tej zmiennej. Resetujesz ją w każdym roomie. PS. Jak ktoś nie wie, to na skryptach to robi się tak: W create: punkty=0; W stepie: if punkty=85 { room_goto_next(); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ajot Opublikowano 3 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2004 Nie no vardi wymiękam przy tobie ;D Event - klawisz w prawo if (canruch=1) { x=x+3 canruch=0 } alarm[0]=20; Alarm0 : canruch=1; Noi koniec. Analogicznie trzeba to przekształcić w inne kierunki i mamy ruch jak w tibii, civilu, czy nawet pionka w szachach ( chodzi o plynnosc :P ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się