Danieo Opublikowano 10 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2015 Witajcie! To znowu ja z pewnym banalnym (dla was :D) pytaniem. Otóż jak pewnie większość z was wie GM posiada zaimplementowany silnik fizyki Box2D a on nie wspiera funkcji typu move_towards_point czy motion_set. I tu kieruję do was pytanie. Jak za pomocą physics_apply_force, który jako parametry przyjmuje x,y miejsca gdzie ma być siła dodana oraz x,y wektora siły mogę spowodać ruch obiektu A w kierunku obiektu B. physics_apply_force(x, y, obiekt.x, obiekt.y) nie działa tak jak powinno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 10 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2015 w 2 ostatnich argumentach nie podajesz pozycji tylko siłę poruszania się obiektu. możesz zrobić: GML physics_apply_force(x,y,lengthdir_x(sila_ruchu,point_direction(obiekt.x,obiekt.y,x,y),lengthdir_y(sila_ruchu,point_direction(obiekt.x,obiekt.y,x,y)) jeśli będzie szedł w drugą stronę to zamień argumenty w point_direction lub dodaj przed '-', bo zawsze się gubie w nich Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danieo Opublikowano 10 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2015 Po drobnej modyfikacji działa jak należy. Dzięki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się