Skocz do zawartości

physics_apply_force - wektor siły skierowany do pewnego punktu


Danieo

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

To znowu ja z pewnym banalnym (dla was :D) pytaniem. Otóż jak pewnie większość z was wie GM posiada zaimplementowany silnik fizyki Box2D a on nie wspiera funkcji typu move_towards_point czy motion_set. I tu kieruję do was pytanie. Jak za pomocą physics_apply_force, który jako parametry przyjmuje x,y miejsca gdzie ma być siła dodana oraz x,y wektora siły mogę spowodać ruch obiektu A w kierunku obiektu B. physics_apply_force(x, y, obiekt.x, obiekt.y) nie działa tak jak powinno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 2 ostatnich argumentach nie podajesz pozycji tylko siłę poruszania się obiektu.

możesz zrobić:

GML
physics_apply_force(x,y,lengthdir_x(sila_ruchu,point_direction(obiekt.x,obiekt.y,x,y),lengthdir_y(sila_ruchu,point_direction(obiekt.x,obiekt.y,x,y))

jeśli będzie szedł w drugą stronę to zamień argumenty w point_direction lub dodaj przed '-', bo zawsze się gubie w nich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...