Prencik Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2015 witam :D mam pewien problem... mianowicie, kiedy ktoś naciśnie dany obiekt lewym przyciskiem myszki wtedy on dodaje punkty (2) ale dodaje je w nieskończoność dopóki nie przestaniemy naciskać. Jak zrobić żeby dodał te punkty tylko raz i już nawet przy drugim kliknięciu nie dodawał ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Flame Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Wystarczy że stworzysz zmienną w tym obiekcie w evencie create : przykładowo GML punkt=true; i w evencie w którym dodajesz ten punkt (czyli pewnie w step lub w draw): GML if mouse_check_button_pressed(mb_left) and punkt=true { //kod tworzący punkt (nwm czy to obiekt czy funkcja w draw) w draw mozesz dać np : draw_set_color(c_black); draw_point(mouse_x,mouse_y); //lub jak robisz to za pomocą obiektu to w stepie instance_create(mouse_x,mouse_y,obj_punkt); punkt=false; } czyli kiedy wciśniesz lewy klawisz a punkt będzie równy "true" to wtedy stworzysz punkt a zmienna punkt zmieni wartość na false dzięki czemu po wciśnieciu ponownie lpm nie stworzy się kolejny punkt ponieważ warunkiem stworzenia punktu jest to że punkt musi mieć wartość true. A mouse_x i mouse_y bedzie stawiało obiekt w koordynatach x i y twojej myszki w grze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prencik Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2015 niestety coś nadal nie działa :( mam obiekt który w evencie draw ma draw_text(x,y,global.punkty); i mam kilka obiektów które mają w left button global.punkty += 2; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2015 tam powinno być w tym left pressed GML if punkt = true { punkt = false global.punkty +=2 } To dlatego, ze zanim dodasz punkty chcesz sie upewnic, ze nie zostaly one juz wczesniej dodane z tej instancji. Jezeli nie zostaly dodane (punkt = true) to zapisujesz ze zostaly juz dodane(punkt = false) i dodajesz punkty (global.punkty+=2) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
3r3se7ven Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2015 mouse_clear(mb_left) self.instance_destroy() Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się