Prencik Opublikowano 28 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2015 Witam. Tworzę grę, w której przenosi się obiekty za pomocą naciśnięcia i przeciągnięcia myszki i nie wiem jak zrobić żeby podczas przenoszenia występowała kolizja z innymi obiektami w roomie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 28 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2015 Przenoś obiekt w ten sposób. GML (create) clicked=0; To zmienna która będzie sprawdzała czy obiekt jest kliknięty. Po nakliknięciu GML clicked=1; A po odkliknięciu GML clicked=0; I w step GML (step) if(clicked) { x=mouse_x; y=mouse_y; } Możesz też zamiast robić zmiennej sprawdzać czy obiekt jest nakliknięty, ale być może ta zmienna Ci się przyda na przyszłość Taki obiekt tylko zmienia pozycję, a kolizje nadal będą działały. Edit: Nie wiem czy przy bardzo dużym sensivity myszki, nie będą tak duże przeskoki, że czasem nie załapie kolizji. Jeśli tak jest, sprawdzaj czy nastąpiła kolizja pomiędzy x i y, a xprevious i yprevious; Edit2: Możesz też użyć funkcji która będzie kazała obiektowi chodzić za kursorem. Move_towards_point(mouse_x,mouse_y,10,0); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prencik Opublikowano 29 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2015 wielkie dzięki :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się