Skocz do zawartości

Idealna kolizja obiektu trzymanego myszką


Rekomendowane odpowiedzi

Przenoś obiekt w ten sposób.

GML (create)
clicked=0;

To zmienna która będzie sprawdzała czy obiekt jest kliknięty.

Po nakliknięciu

GML
clicked=1;

A po odkliknięciu

GML
clicked=0;

I w step

GML (step)
if(clicked)

{

x=mouse_x;

y=mouse_y;

}

Możesz też zamiast robić zmiennej sprawdzać czy obiekt jest nakliknięty, ale być może ta zmienna Ci się przyda na przyszłość

Taki obiekt tylko zmienia pozycję, a kolizje nadal będą działały.

Edit:

Nie wiem czy przy bardzo dużym sensivity myszki, nie będą tak duże przeskoki, że czasem nie załapie kolizji. Jeśli tak jest, sprawdzaj czy nastąpiła kolizja pomiędzy x i y, a xprevious i yprevious;

Edit2:

Możesz też użyć funkcji która będzie kazała obiektowi chodzić za kursorem. Move_towards_point(mouse_x,mouse_y,10,0);

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...