Skocz do zawartości

Ostatnia znana pozycja


Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym zrobić tak aby: obj_key1 się niszczył kiedy dotyka gracza(zrobione), kiedy w roomie nie ma obj_key1 nad graczem tworzy się obj_key2(zrobione) i teraz jest problem: kiedy gracz dotyka obj_wall kiedy nad graczem jest obj_key2 obj_key2 się niszczy a obj_key się pojawia w tym miejscu gdzie został zniszczony. W skrócie: jak zrobić aby objekt tworzył się w miejscu jego ostatniego zniszczenia.

Nie wiem jak się za to zabrać :/.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej skomplikowanie nie mogłeś tego opisać. Przecinki mogły by bardzo dużo pomóc.

Nie rozumiem więc strzelam:

GML (Event Destroy objkey2)instance_create(x,y,obj_key)

 

Wiedziałem, że nikt nie zrozumie :P. Jak zapisać ostatnią znaną pozycję jakiegoś objektu? Tak aby pozniej stworzyl sie w miejscu gdzie sie zniszczyl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapisać ją do dwóch zmiennych. Osobno x i y.

 

Ale może inne rozwiązanie Cię zaspokoi. Możesz nie usuwać tego obiektu a tylko go dezaktywować.

 

Jak go zdezaktywować? Jaki jest do tego kod?

EDIT : WIELKI Mój błąd... nie ustawiłem tego obiektu w roomie, już wszystko działa ;_;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

instance_deactivate_object() i instance_activate_object()

 

Przeczytanie całej dokumentacji to mniej niż 5 godzin. Polecałbym przed zabraniem się za jakąkolwiek grę. Sporo fajnych funkcji znajdziesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...