Gibki Kaktus Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Nie mam pojęcia jak zrobić zapisywanie gry, aby zapamiętało wszystkie roomy(bo są paresient) oraz wszystkie dane z jednego obiektu(to akurat wiem, bo wystarczy wszystko zapisać do ini, a potem wczytać). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Na start możesz zapisać wszystkie zmienne globalne które Cię obchodzą oraz użyć funkcji instance_number(nazwa_obiektu) do zapamiętania ile instancji danego obiektu jest w roomie oraz with(nazwa_obiektu) do szybkiego przejechania kodem przez wszystkie zmienne z wszystkich instancji danego obiektu które chcesz zapisać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 NIE UŻYWAĆ INI! GM:S ostatnio dodał funkcje game_save() i game_load(), a do bardziej zaawansowanych rzeczy game_save_buffer(). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaxGaming Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 A tak z ciekawości, czemu ini jest takie złe? Myślałem, że ini to najbardziej lubiany przez GMS sposób zapisu(nie licząc tragicznego game_save). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Może dlatego że INI nie jest formatem przystosowanym to takich danych? Może dlatego że dane są zapisywane w BARDZO czytelny sposób? Może dlatego że zwykłe pliki wymagają trochę więcej myślenia niż INI, bo przy INI nie dostaniesz nigdy żadnego błędu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Słaby argument. Nie ma w tym nic złego. Jest tyle różnych sposobów na manipulowanie stanu gry, że format zapisu gry jest najmniejszym problemem. Dużo gier używa do tego XMLa, więc *meh*. Nie chcę się wypowiadać o GMie bo nie wiem jak obecnie pracują funkcje do zapisu, ale pozwolę sobie założyć, że do tych plików ląduje dużo niepotrzebnego śmiecia. Do odtworzenia stanu gry wystarczy czasami jedna wartość, np. ostatnio poziom na którym zakończył gracz grę. Wszystko zależy od tego w jaka jest mechanika gry i ile szczegółów musi zawierać zapis. Decyzje, decyzje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Można dane zapisać do ds_list i ds_map, wyesksportowanych do JSON a potem ten JSON zakodować wbudowanymi funkcjami MD5. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się