MaxGaming Opublikowano 15 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 Mam bardzo głupie pytanie, ale nie mogę znaleźć w dokumentacji :/ Jak otworzyć plik RTF? Nie w oknie gry, tylko normalnie - przez domyślny czytnik RTF? W GM 8.1 było execute_shell/execute_file albo coś takiego. Nie pamiętam dokładnie, ale jak to się robi w Studio? @e: albo jak w GMS pokazać game information? W 8.1 to chyba było game_info, albo show_info, ale w dokumentacji GMSa nie potrafię odnaleźć :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 15 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 A GM:S nie porzucił tego? ofc Game Info jest wciąż do edycji w IDE. Ale nie da się już tego używać w grze, i dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaxGaming Opublikowano 15 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 A GM:S nie porzucił tego? ofc Game Info jest wciąż do edycji w IDE. Ale nie da się już tego używać w grze, i dobrze. To po co go edytować w takim razie? xD A jak otworzyć plik RTF, albo jakikolwiek używając zewnętrznych programów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 15 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 RTF możesz otworzyć między innymi w WordPadzie. Ale pewnie w każdym edytorze testowym. GM:S Pozwala ci go jeszcze otworzyć w razie gdyby po imporcie ze starszych wersji miałbyś tam coś ważnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaxGaming Opublikowano 15 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 RTF możesz otworzyć między innymi w WordPadzie. Ale pewnie w każdym edytorze testowym. Pytałem jak zrobić to z poziomu gry. Co zrobić, żeby GMS wywołał otwarcie pliku RTF domyślnym edytorem/przeglądarką plików RTF np.: WordPadem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 15 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 Nie robić tego? Podaj mi jeden powód dla którego chciałbyś to zrobić? Żaden nie będzie sensowny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaxGaming Opublikowano 15 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 Nie robić tego? Podaj mi jeden powód dla którego chciałbyś to zrobić? Żaden nie będzie sensowny.Nie podważaj sensowności tylko mi pomóż xD Dlatego, że jestem leniwy i chce, aby otwierało mi instrukcję po przyciśnięciu help, zamiast wklepywać ją kodem w zakładkę help. po prostu ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 15 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 Obsługa pliku tekstowego i wyświetlasz tekst w oddzielnym roomie. Samej obsługi plików tekstowych chyba nie usunęli. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaxGaming Opublikowano 15 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 Obsługa pliku tekstowego i wyświetlasz tekst w oddzielnym roomie. Samej obsługi plików tekstowych chyba nie usunęli. :)Ale mówię, że jestem za leniwy xD Bo muszę już spadać, a helpa muszę w gierce na turę zrobić, jak zacząłem, bo i tak wielu rzeczy nie skończę na pewno :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 15 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 Nie da się już używać execute_shell() i execute_program(), chyba że odpowiednim extension. Ogółem jest jedna prawda życiowa jaką każdy powinien przyjąć do siebie i nigdy jej nie podważać. Wszystkie funkcje typu show_question() są obrzydliwe i nigdy nie powinno się czegoś takiego pokazywać osobie grającej w naszą grę. Napisz własny help. Nie ważne jak brzydko będzie to wyglądać, to wciąż będzie to lepsze od starych metod. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaxGaming Opublikowano 15 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 Nie da się już używać execute_shell() i execute_program(), chyba że odpowiednim extension. Ogółem jest jedna prawda życiowa jaką każdy powinien przyjąć do siebie i nigdy jej nie podważać. Wszystkie funkcje typu show_question() są obrzydliwe i nigdy nie powinno się czegoś takiego pokazywać osobie grającej w naszą grę. Napisz własny help. Nie ważne jak brzydko będzie to wyglądać, to wciąż będzie to lepsze od starych metod. Ale nie mam na to czasu i tak już jestem spóźniony, muszę lecieć i chyba bez tego oddam gierkę a dodam w oddzielnym pliku helpa :/ spróbowałem zapisać jako htm i: GML show_debug_message(string(file_exists("./Instrukcja.htm"))); url_open("./Instrukcja.htm"); ale plik znajduje, ale nie otwiera :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 15 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 Slash w drugą stronę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaxGaming Opublikowano 15 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 Slash w drugą stronę? Nadal nie działa, zresztą zwróciło mi wyraźnie "1", więc plik znajduje ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się