dexter19 Opublikowano 1 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2015 Witam Ostatnio udało mi się zdobyc wersje Pro GM8 i zacząłem dodawac pewne ulepszenia. Udało mi się dodac światło i wszystko działa ale gdy zderzyłem się z przeciwnikem stało się to: 1 i to 2 Tak wygląda kod: obj_swiatlo: CREATE: GML globalvar light; light=surface_create(view_wview,view_hview); STEP: GML surface_set_target(light); draw_set_color(c_ltgray); draw_rectangle(0,0,view_wview,view_hview,false); surface_reset_target(); DRAW: GML draw_set_blend_mode(bm_subtract); draw_surface(light,view_xview,view_yview); draw_set_blend_mode(bm_normal); obj_bulb: END STEP: GML size= 128; draw_set_blend_mode(bm_subtract); surface_set_target(light); draw_ellipse_color(x-size/2-view_xview,y-size/2-view_yview,x+size/2-view_xview,y+size/2-view_yview,c_white,c_black,false); surface_reset_target(); draw_set_blend_mode(bm_normal); Ten ostatni kod użyłem na graczu ponieważ trzyma on pochodnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 1 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2015 Po pierwsze włącz komunikaty błędów w grze. Po drugie odznacz że GM ma traktować nie zainicjowane wartości jako 0. Po trzecie zawsze używaj if(surface_exists()). Po czwarte view_xview jest tablicą. Musisz podać o który view Ci chodzi czyli view_xview[0]. Po piąte, co znaczy "gdy zderzyłem się z przeciwnikem"? Co się wtedy dzieje? Jest to najistotniejsza rzecz w twoim problemie a nie podałeś tego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dexter19 Opublikowano 1 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2015 Mało ogarniam z tego ponieważ dopiero co zacząłem robć z nowymi funkcjami z PRO. Chodzi o to że jak przeciwnik dotknie, zderz się z graczem ( kolizja) i gdy plansza się resetuje( przejście blend) pojawiają się różne kształty i/lub kreski tak jak w grach 3D i jest problem z karą graficzną. Nie wiem jak to inaczej napisać. A ten efekt światła wziąłem YouTube i działa tak jak powinien. Jeżeli już piszesz o innych kodach to napisz gdzie mam je dać i jak użyć. Sorry że o tak dużo prosze ale naprawdę nie ogarniam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dexter19 Opublikowano 2 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2015 Ok dodałem te elementy o których wspomniałeś i problem tylko zmalał. Testowałem to i gdy gracz dotkną przeciwnika 26 raz pojawiło się to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 2 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2015 A więc to oznacza że podczas tego dwudziestego szóstego razu coś było innego. Musisz wyśledzić co. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dexter19 Opublikowano 2 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2015 Doszedłem do wniosku że jest coś nie tak z obj_swiatlo tylko nie wiem dokładnie co. Może wpisałem coś co było błędem a program nic nie wykrył. A gdy uruchamiałem gre w debug mode to ni się nie pokazywało. Tu jest cały kod z obj_swiatlo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się