klusecka Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 Witam! Jestem nowy w Game Makerze Studio i dopiero zaczynam naukę programowania w tym programie, ale C++ umiem całkiem dobrze. A moje pytanie brzmi: Jak "naprawić" kolizje z górnej strony bloku? Chodzi o to że normalnie jak chodze wykrywa mi kolizje ze wszystkich stron bloku ale jak skacze i chce się na niego wdrapać to mam taką jakby barierę i tak jakby te boczne ściany ciągnęły się w nieskończoność w górę przez co nie mogę wskoczyć na blok. Próbowałem już masy rzeczy ale nie potrafię tego zrobić i proszę o pomoc. Jak będzie trzeba dodam link do pobrania projektu. Proszę o pomoc ;c Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 Nie mam najmniejszego pojęcia o czym mówisz. Spróbuj to może pokazać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klusecka Opublikowano 12 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 Nie mam najmniejszego pojęcia o czym mówisz. Spróbuj to może pokazać? To ja dam link do pobrania projektu. Robiony w Game Maker Studio: https://www.dropbox.com/s/udmfd8pvax3cywj/Projekt.zip?dl=0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 :lol2: hahahahah Niech Ci coś wyjaśnię. GameMaker nie służy do tworzenia gier 3D. Zacytuję dokumentację: The 3D functionality in GameMaker is limited to the graphics part. There is no support for other 3D functionality. Once you start using 3D graphics you might get problems with other aspects of GameMaker if you are not used to working with 3D. Twoja gra pomimo że rysowana jest w 3D to wciąż jest obsługiwana jako gra 2D i bardzo Ciężko będzie Ci to zmienić. Powodzenia z użeraniem się w tym 3D. Z całego serca polecam Unity. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klusecka Opublikowano 12 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 :lol2: hahahahah Niech Ci coś wyjaśnię. GameMaker nie służy do tworzenia gier 3D. Zacytuję dokumentację: Twoja gra pomimo że rysowana jest w 3D to wciąż jest obsługiwana jako gra 2D i bardzo Ciężko będzie Ci to zmienić. Powodzenia z użeraniem się w tym 3D. Z całego serca polecam Unity. Challenge accepted :D Po kilku godzinach prób i błędów (duuuuużej ilości błędów) udało mi się zrobić prototyp takiego silnika kolizji. Jestem z niego dumny B) Słabo jest ze schodzeniem ze skrzynki i ze skakaniem na niej ale to dopiero prototyp: https://www.dropbox.com/s/fk1d4yzyr351p9l/P...i%203D.rar?dl=0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 Oczywiście że się da, wystarczy negować kolizje powyżej jakiejś wysokości. Ale to nie jest jedyny problem z jakim będziesz mieć do czynienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się