pop44 Opublikowano 1 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2015 Tak więc pisze sobie managera piłkarskiego i pasuje mi zrobić jedenastke graczy z okreslonymi wartosciami umiejetnosci. I jak zrobic, zeby po zsumowaniu umiejetnosci obu druzyn, wygrała ta z wieksza iloscia i opcjonalnie, aby mialy na to wplyw warunki losowe. Tak wiem, brzmi to strasznie ale jest pewnie stosunkowe proste :D jakies pomysly? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DangBean Opublikowano 1 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2015 Tak więc pisze sobie managera piłkarskiego i pasuje mi zrobić jedenastke graczy z okreslonymi wartosciami umiejetnosci. I jak zrobic, zeby po zsumowaniu umiejetnosci obu druzyn, wygrała ta z wieksza iloscia i opcjonalnie, aby mialy na to wplyw warunki losowe. Tak wiem, brzmi to strasznie ale jest pewnie stosunkowe proste :D jakies pomysly? Ja bym zrobił tak - niech każdy gracz ma swoją dyspozycję meczową: GML dyspozycja = random_range(umie*0.8, umie*1.2); sumujemy dyspozycje wszystkich graczy i mamy stan drużyny. Na początku gry trzeba pamiętać o randomize(); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 1 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2015 No okej. Mamy postać. Ona ma różne cechy. GML (create) szybkosc=irandom(10); celnosc=irandom(10); Potem jak masz te 11 czy ile tam piłkarzy, sumujesz wszystko. Przyjmuje, że masz zapisanych piłkarzy do jakiejś tablicy GML for(i=0; i<11; i++) { suma_pkt[moja_druzyna]+=pilkarz.szybkosc; suma_pkt[moja_druzyna]+=pilkarz.celnosc; } No i potem wynik, razem z losową możliwością. GML suma_pkt[0] = punkty_jednej_druzyny; suma_pkt[1] = punkty_drugiej_druzyny; var los1 = irandom_range(-10, 10); var los2 = irandom_range(-10, 10); if( (suma_pkt[0] + los1) > (suma_pkt[1] + los2) wygrana_druzyna=0; else wygrana_druzyna=1; Szczerze. Pewnie ktoś znajdzie jakiś lepszy sposób. Ale co tam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pop44 Opublikowano 1 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2015 dosyć ciekawe rozwiązania :) pokminie z tym i może cos z tego wyjdzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się