Zombie-Games Opublikowano 7 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2014 Witam wszystkich GMclan'owiczów Robię gierkę i mam mały problem ze sklepem ! Niby wszystko fajnie działa ale jak wyjdę ze sklepu to przedmioty które zakupiłem , nie znajdują sie "w plecaku" ( że tak powiem ) Używam do tego 2 roomów oraz game_save oraz game_load ! Pomyślałem że powinien być jakiś obiekt który przechowuje dane zakupionych żeczy ( ini czy coś w tym stylu ) lecz mam problem ! Any Ideas ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 7 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2014 Dwa najszybsze i najprostrze sposoby: 1. Zmienne globalne: Zmienna może być globalna jeżeli napiszesz przed nią global. albo zadeklarujesz ją za pomocą globalvar. global. : GML //Zamiast: Zmienna1 = 15; Miejsce[2,4] = "Sword" //Robisz: global.Zmienna1 = 15; global.Miejsce[2,4] = "Sword" globalvar: GML //Deklaracja zmiennych globalvar Zmienna1 Zmienna2 Zmienna3; //Deklarujac zmienna nie mozesz nadac jej wartosci wiec robisz to pozniej Zmienna1 = 15; Zmienna2 = "lel"; 2. Obiekt z zaznaczonym "persistent" który ma w sobie zawartość plecaka Po prostu zrób nowy obiekt który to trzyma zawartość plecaka, do niego się odwołuj sprawdzając plecak i zaznacz mu persistent. Tu mogą być powikłania jeżeli wielokrotnie wejdziesz do roomu w którym taki obiekt jest tworzony bo wtedy będziesz miał ich więcej jak 1. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 7 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2014 Ej, a zapłaciłeś za te przedmioty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Opisek Opublikowano 10 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2014 Od razu widzę problem, też to miałem u siebie. Zapisujesz grę przed wejściem do sklepu, czyli wszystkie zmienne np, że w plecaku nic nie masz. Wchodzisz do sklepu i wszystko działa, ale jak wychodzisz gra się wczytuje i wczytuje się zmienna plecaka - nic w nim nie ma. W mojej grze wpadłem na pomysł zapisywania zakupionych rzeczy w osobnym pliku, w twoim przypadku najlepszy jest plik z rozszerzeniem .ini Wychodzimy ze sklepu: GML //Plecak zapisywany jest w pliku ini_open('plecak.ini'); ini_write_string('Plecak','pole1',global.pole1); ini_write_string('Plecak','pole2',global.pole2); ini_write_string('Plecak','pole3',global.pole3); ini_close(); //Gra powraca do momentu przed wejściem do sklepu game_load(plik.zapis); //Zapisany plecak jest teraz wczytywany ini_open('plecak.ini'); pole1=ini_read_string('Plecak','pole1',global.pole1); pole2=ini_read_string('Plecak','pole2',global.pole2); pole3=ini_read_string('Plecak','pole3',global.pole3); ini_close(); Powinno działać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się