exide Opublikowano 17 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2014 witam mam obj_box i ma z niego wypadać np uridium wartości np 25 50 100 150 kredyty 100 250 500 1000 a w dzieniku który działa wpis że otrzymał to i tyle inne pytanko jak zrobić podział dmg chodzi o hp=800//hp shd=400//osłona damage osłona pochłania zależy jaka ileś tam % np 20/80 //poszycie/osłona i jak odejmować to od tego oraz prosty ekwipunek typu klikam na ikonke np laserka typu lf i strzałeczka na statek oraz spowrotem statek ma np 15 slotów laserów 15 na generatory naped albo osłona i dodatek 3 są rózne statki i dużo itemów do dodania więc chce prosty system żeby łatwo można było to zmieniać dziekuję za pomoc praca idzie pełną parą :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 19 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2014 Postaram się pomóc mimo, że nie zrozumiałem tego co napisałeś. witam mam obj_box i ma z niego wypadać np uridium wartości np 25 50 100 150 kredyty 100 250 500 1000 a w dzieniku który działa wpis że otrzymał to i tyle Więc, zależy w jaki sposób chcesz to zbierać. No ale może coś takiego. GML var ii=choose(0,1); if(ii) { var dot=choose(25, 50, 100, 150); uridium+=dot; show_message("Dostales "+string(dot)+" uridium"); } else { var dot=choose(100, 250, 500, 1000); kredyty+=dot; show_message("Dostales "+string(dot)+" kredytow"); }</span> Przejdźmy dalej. inne pytanko jak zrobić podział dmg chodzi o hp=800//hp shd=400//osłona damage osłona pochłania zależy jaka ileś tam % np 20/80 //poszycie/osłona i jak odejmować to od tego GML (ATAK) hp-=(damage-shd) Z procentami Ci nie pomogę, bo w moim śmiesznym gimnazjum, nawet procentów nie było. Muszę zacząć się samemu doszkalać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amaterasu Opublikowano 19 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2014 inne pytanko jak zrobić podział dmg chodzi o hp=800//hp shd=400//osłona damage osłona pochłania zależy jaka ileś tam % np 20/80 //poszycie/osłona i jak odejmować to od tego Potrzebujesz dwóch funkcji. GML //ta funkcja zwróci ci procent obrażeń otrzymywanych przez pancerz switch argument0 { /*PRZYKŁAD case "zielony pancerz": return 0.5 //liczba po return musi należeć do przedziału <0; 1> case "czerwony pancerz": return 0.9 case 2: return 0.2 */ } GML //ta funkcja zada obrażenia bohaterowi var sh1,hp1,dmg_sh,dmg_hp,ratio; ratio = FunkcjaPowyżej(argument) //w zależności od tego, jaki typ pancerza ma postać, otrzyma on różne obrażenia sh1 = aktualny_pancerz //pamiętaj, aby zmienić nazwy zmiennych, np. u ciebie "aktualny_pancerz" będzie "shd" hp1 = aktualne_hp dmg_hp = argument0*(1-ratio) dmg_sh = argument0*ratio if(sh1 < dmg_sh) { aktualny_pancerz = 0 dmg_hp += (dmg_sh-sh1) dmg_sh = 0 } aktualny_pancerz -= dmg_sh aktualne_hp -= dmg_hp if(aktualne_hp <= 0) { //kod umierania } Tę funkcję nazwij np. ZadajObrażenia(argument), argumentem jest ilość zadanych obrażeń, użyj tej funkcji za każdym razem, gdy postać otrzymuje obrażenia (np. w evencie kolizji z wrogiem/pociskiem). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
exide Opublikowano 19 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2014 dziekuje że ktoś odpowiedział :) na te boxy nie wpadłem może to by była kwestia czasu hehe tak jak z tym ammo zbugowanym :D jak zrobie jeden kod to zobacze te pochłanianie co do boxa to tymczasowo jako kolizja :D kiedyś dodam na klikanie z animacją wsysania :D edit: boxy fajne dziekuje ci bardzo a jak boxom mam dodać losowy loot rakiet amunicji laserowej lub inne to jak to przerobic ? co do dmg to gdzie definuje damage moje ?? bo dmg_hp i sh nie mogą być wczesniej bylo ze hp-= damage=((lf1*40)+(mp1*60)+(lf2*100)+(lf3*150))*ammo i jak teraz to tam nie nawidze tych osłon xd i są rakiety bija stałą wartość jedne 1000 2 2000 3 4000 ale też dzieli w hp oslone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się