Radarow Opublikowano 1 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2014 Tworze powoli AI dla bijatyki 2D. Na razie mam tyle że przeciwnik podchodzi do gracza, ale tylko jednego i tu mam pytanie jak można zrobić by wybierał jakiego gracza atakować, ale tak aby nie biegał co chwile od jednego do drugiego tylko jak np. inny gracz wejdzie mu w drogę albo zacznie atakować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 1 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2014 Możesz ustawić obu playerom parent. I coś takiego. GML var naj=instance_nearest(parent) if(distance_to_object(naj) < 128) { move_towards_point(naj.x, naj.y, 3) } Jeśli chcesz, że dopiero po zaatakowaniu, to sprawdzaj kolizje, czy tam atak czy coś, zamiast dystansu. Jeśli nie chcesz, żeby przeskakiwał od gracza, do gracza to użyj alarmów. Niech po wykryciu postaci, zacznie wykrywać ponownie dopiero po 10 sekundach. Jeśli będę miał pomysł dokładny, to dopiszę kod. Teorie już masz. EDIT: GML if(distance_to_object(naj) < 128) { if(alarm[0]=-1) //jeśli alarm jest wyzerowany } move_towards_point(naj.x, naj.y, 3) alarm[0]=room_speed*5 //ustawiamy alarm na 5 sekund } } Mogłem coś głupiego napisać, albo ten kod się nie sprawdzi. Ale myślę, że jest w miarę dobry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radarow Opublikowano 1 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Października 2014 dzięki nie miałem pojęcia o takim czymś jak instance_nearest a to działa mniej więcej tak jak bym chciał. Jutro spróbuje to ulepszyć i dodać jeszce z biciemi. Napisze tu jutro rezultat albo mój problem. Dziś już muszę odpocząć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się