unnem Opublikowano 6 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2014 Czesc. Mam maly problem z paskami zycia. sciaglem sobie jakis tutorial z tej strony i zrobilem wg. niego moje wlasne skrypty. Wszystko ladnie dziala ale jak ustawiam zeby potwory sie poruszaly to paski zycia stoja w miejscu. probowalem zaznaczyc "relative" ale nic sie nie dzialo. i jeszcze jedno pytanie co do skryptu (chcialbym poprostu go lepiej zrozumiec) (event - kolizja z obiektem) other.hpbar=hp; (co to znaczy i co to robi?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zombie-Games Opublikowano 6 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2014 jesli ten pasek hp jest obiektem to porostu ustaw obj_hpbar , step GML x = obj_potworek.x y = obj_potworek.y + wysokość // liczba okreslona</span> PS: Daj link do tego przykładu może wtedy więcej ci pomoge bo tak na "sucho" to się nie da ;) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 6 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2014 Jak najbardziej zgadzam się z przedmówcą. Wstaw nam tu linka, albo kod który masz. I chyba już wiem w czym problem. Skrypt rysowania hp tylko raz jest wywoływany. Jeśli każdy wróg/obiekt/kosmiczny jeździeć, ma oddzielny pasek, to daj ten skrypt w draw, a potem dodaj taki kod GML draw_sprite_ext(jakieś_argumenty_sprawdź_je) Jak chcesz mogę Ci wysłać cały kod na rysowanie hp. Tylko powiedz czy to tylko kwadracik, czy specjalny sprite. EDIT: (event - kolizja z obiektem) other.hpbar=hp; (co to znaczy i co to robi?) Przy kolizji z obiektem, zmienna hpbar other (other - czyli obiekt z którym masz aktualnie kolizję), ustawia się na zmienną hp. Nie wiem czemu to ma służyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
unnem Opublikowano 6 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2014 zrobilem tak jak mowiliscie i dziala ale tylko 1 z 10 potworkow ma ten HP bar. dodalem oba kody do tego zeby sprawdzic obie opcje naraz :P i sprite i draw a hor. gradient sa tylko na jednym z nich. http://www.speedyshare.com/dGgfw/test.gmk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 6 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2014 Błąd już znalazłem ;x W obj_ghost GML (create) bar=instance_create(x,y,hpvisible); bar.rodzic=id hp=100; a w Step hpvisible GML (step) x = rodzic.x y = rodzic.y EDIT: Zdublowało, przepraszam ;c Zapomniałem, żeby nie klikać dwa razy wyślij. Od razu wytłumaczę w czym był problem. W hpvisible był taki kod GML x=obj_ghost.x; y=obj_ghost.y Skąd ten obiekt ma wiedzieć do którego obj_ghost ma się przywiązać? Wybrał ten o najmniejszym id, tak zrobiły wszystkie. A other.hpbar=hp oznacza, że jak ktoś weźmie hp TEMU JABŁKU, to hp tego jabłka będzie twoje. Ale ogólnie ten sposób hp, mi się strasznie nie podoba, jak coś napisz, to Ci coś mogę zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 6 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2014 Błąd już znalazłem ;x W obj_ghost GML (create) bar=instance_create(x,y,hpvisible); bar.rodzic=id hp=100; a w Step hpvisible GML (step) x = rodzic.x y = rodzic.y Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
unnem Opublikowano 6 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2014 hmm.. z draw a horizontal gradient raz dziala raz nie dziala. tzn mam 10 mobkow i raz wlacze gre to maja tylko 2 z nich te HP a wlacze drugi/3 raz to znowu wiecej/mniej ma ten pasek. sprite kazdy z nich ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amaterasu Opublikowano 6 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2014 Każdy z obiektów potworów powinien mieć kod rysowania paska HP w swoim Draw. Pamiętaj, żeby zamiast draw_cośtam(200,200,itd.), co będzie rysowało te paski dokładnie w tej pozycji w roomie, pisać draw_cośtam(x+liczba,y+liczba,itd.), spowoduje to, że te paski będą rysowane w stałej odległości od danego obiektu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
unnem Opublikowano 6 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2014 dobra dziala wszystko ladnie :) ale mam teraz 2 pytania wiecej. co teraz dopisac zeby to HP znikalo? probowalem wpisywac (event collide) hp-=10; albo hpbar-=10 ale nie dziala. (tak nazywa sie ten caly pasek hp i hpbar) probowalem tez wpisac tam nazwe obiektu ktory maluje ten pasek ale mi wyskoczyl blad przy uruchamianiu gry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriso99 Opublikowano 6 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2014 nie wiem co ty tam masz ale powinno byc tak w objekcie miecza, pocisku, czy co go tam rani w collision z tym co ma ranic GML with(other) { //dopiero teraz odejmuj } /*jezeli to jest pocisk to fanie jak by go zniszczyc instance_destroy() */ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
unnem Opublikowano 6 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2014 cos tam zadzialalo i potworek umarl ale wyskoczyl odrazu taki blad ERROR in action number 1 of Draw Event for object hpvisible: Error in expression:rodzic.x position 8: Unknown variable x tutaj mam moj test http://speedy.sh/694Xv/test.gmk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriso99 Opublikowano 6 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2014 nie wie co to zmienna x sa 2 opcje: -chciałeś zmienną od złego obiektu -właśnie usunąłeś ten obiekt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
unnem Opublikowano 6 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2014 no bo on wlasnie umar na smierc. ale jak zrobic zeby hpvisible znikal albo przestal dzialac wraz ze smiercia bytu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 6 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2014 no bo on wlasnie umar na smierc Naprawdę? Ustaw, że jeśli ma mniej (obj_ghost) hp niż 1, to wtedy GML if(hp<=0) { instance_destroy(); with(bar){instance_destroy();} } A HP odejmujesz w serduszku, a nie w bohaterze. To samo możesz zrobić w serduszku, ale wtedy mała zmiana GML if(hpbar<=0) { instance_destroy(); with(rodzic){instance_destroy();} } Tylko nie pamiętam jakie miałeś zmienne, hp albo hpbar w serduszku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriso99 Opublikowano 6 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2014 Naprawdę? Ustaw, że jeśli ma mniej (obj_ghost) hp niż 1, to wtedy GML if(hp<=0) { instance_destroy(); with(bar){instance_destroy();} } A HP odejmujesz w serduszku, a nie w bohaterze. To samo możesz zrobić w serduszku, ale wtedy mała zmiana GML if(hpbar<=0) { instance_destroy(); with(rodzic){instance_destroy();} } Tylko nie pamiętam jakie miałeś zmienne, hp albo hpbar w serduszku. błąd najpierw usun wszystko inne a na koncu samego siebie, nie wiem czy w gm:s by twoj sposob dzialal, w poprzednich na pewno nie wiec... GML with(rodzic){instance_destroy(); instance_destroy(); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 7 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2014 Pewnie masz rację, ale on ma GM 8, więc tak napisałem ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się