Radarow Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Witam jestem totalnym noobem w game makerze i mam 2 pytania (jak na razie :twisted: ). Szukałem po internecie i na tym forum i nigdzie nie znalazłem odpowiedzi. Tworze dla zabawy bijatykę 2D i mam problem: 1. jak zrobić aby postać uderzała w kierunku w którym patrzy a nie tylko np. w prawo. 2. jak zrobić aby postać po skoku zmieniła sprite przy zetknięciu z platformą na której stoi? np. naciskam spacje ona skacze z animacją skoku a jak wyląduje na ziemi ma animacje stania. Mam nadzieje że pomożecie bo samemu nigdy tego nie ogarnę :crying: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2014 1. Żeby atakować w jakimś kierunku musisz znać ten kierunek. Zazwyczaj robi się to zapisując kierunek to zmiennej np.: na podstawie ostatnio naciskanych klawiszy. Teraz znając kierunek możesz rysować postać w odpowiednią stronę i sprawdzać kolizję. 2. Aktualny sprite dla obiektu ustawiasz przypisując jej nazwę do sprite_index. Musisz po prostu w odpowiednim momencie ustawiać odpowiednią animację. Do skakania fajnie jest wykorzystać vspeed, bo powinien równać się 0 tylko stoisz na ziemi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriso99 Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2014 1.zalezy na jakiej zasadzie masz zmiane kierunku postaci pewnie image_xscale stawiasz na 1 lub -1 sprawdzaj sobie GML if image_xscale=1//prawo kod if image_xscale=-1//lewo kod 2. GML if place_free(x,y+1) z tym ze platformy ustaw na solid Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skorsis Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Do określenia kierunku najprawdopodobniej przyda się funkcja point_direction. Jeżeli np. chcesz, żeby uderzała w kierunku w którym pokazuje mysz to za x1, y1 dajesz współrzędne postaci, a za x2,y2 współrzędne myszki. Do obrotu sprite możesz użyć zmiennej image_angle. Przydałby się konkretny przykład o co Ci chodzi, bo wydaje mi się to niejednoznacznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Robi "bijatykę 2D" więcej informacji nie potrzeba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radarow Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2014 No właśnie tego się obawiałem. Nie ogarniam co mam z tymi koadmi zrobić, bo ja używam do wszystkiego tych kwadratów do robienia akcji. Z tych kwadracików nie da się tego zrobić? bo podejrzewam żeby te kody działały muszę mieć całe poruszanie wypisane w skrypcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Wszystko (prawie) da radę zrobic na "klockach" ale to będzie monstrualne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radarow Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Właśnie ogarnąłem punkt drugi. Dzięki temu co tu przeczytałem wpadłem na pomysł i dwójke mam już z głowy. Poczytam jeszcze troche i mam nadzieję że 1 też ogarnę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się