dexter19 Opublikowano 3 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2014 Witam Mój problem polega na tym że moja postać za każdym razem gdy podchodzi do ściany to się w niej blokuje. Próbowałem zmieniać collision masks ale problem nadal jest taki sam. Pewnie problem jest banalny ale ja jakoś nie potrafię go rozwiązać PS. Pracuje na GM8 Lite i nie mam na razie planów go zmieniać na inny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 3 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2014 Podaj coś więcej. Masz jakiś kod w kolizji z tą ścianą? Ściana jest solid? Bo nie za bardzo wiem o co chodzi, obstawiam błąd w kolizji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dexter19 Opublikowano 3 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2014 Tak to wygląda: Collision Event with object obj_wall: move in direction direction at most 12 till a contact with solid objects set the vertical speed to 0 Wiem że to nie wygląda na błąd ale nie potrafię zrobic abynie zatrzymywałsię za każdym razem kiedy ociera się o ściane swoim ramieniem. Ściana jest solidna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 3 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2014 Nie za bardzo ogarnąłem na czym polega ten kod, bo go nie zrozumiałem (to jest na klockach?). Ale to już mój problem. Top-Down, czy platformówka ? Jeśli Top-down, to ustaw kod GML x = xprevious y = yprevious , a jeśli jest to platformówka to GML move_contact_solid(270,4) vspeed = 0 . Przepraszam za niezbyt dokładną odpowiedź, ale ja naprawdę nie zrozumiałem tego kodu, który wysłałeś ;< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dexter19 Opublikowano 3 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2014 To jest Top-Down. Używam klocków ,a to co napisałem wcześniej to nie kod ale informacja dotycząca kolizji. Ale udało się, chociaż czasami nadal jest ten sam problem, wiesz z czego on może wynikać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zombie-Games Opublikowano 3 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2014 A może użyj : GML if place_free(x,y) (x lub y, + lub - ) np: GML if place_free(x-2,y) x-=2 (ruch w lewo) A w obj_wall zaznacz tylko solid :) widzę że używasz klocków , przejdz na skryptowanie jest łatwiejsze\ EDIT : A jak do platformówki to napisz ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 3 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2014 Odsyłam do FAQ https://gmclan.org/index.php?czytajart=7. Wszystko jest ładnie opisane. Na przyszłość: nie używaj klocków, to jest tylko utrudnianie sobie, naprawdę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dexter19 Opublikowano 3 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2014 Troche tak ale ja jakoś nie za bardzo mam ochotę uczyć się tych kodów, zresztą mi jest łatwiej na klockach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zombie-Games Opublikowano 3 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2014 ja też bawiłe się w klockach ale się troszke gubiłem a kod jest prosty do nauczenia ! I lepiej się pisze niż przekłada te klocki ! JA kodu sam się uczyłem ! Radze ci ! Naucz się chociaż troche GML a lepsze gry zrobisz i szybciej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się