Skocz do zawartości

Kolizja czołgu


Rekomendowane odpowiedzi

Czyli stosujesz standardowe kolizje(event)?

Czy masz zaznaczone seperate colision mask w sprite'cie?

I jeszcze jedno: jak wygląda kod poruszania?

Bo to jedynie zatrzymuje obiekt, ale ponowne wciśnięcie klawiszu(lub przytrzymanie) przy złym kodzie ponownie spowoduje ruch.

Jeżeli jest to obiekt typu solid, to najprostszą rozwiązaniem jest uzależnienie działania skryptu poruszania od warunku np.: "if(place_free(x, y))", lub jego kombinacją, ew.(czego szczególnie nie polecam) użycie place_empty. Przy czym x i y należy wyliczyć odpowiednio do skryptu poruszania(w tym wypadku jak dobrze rozumiem vspeed i hspeed).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

użyj wać do tego fizyki Box2D wbudowanej w GMa - różnica zachowania nieporównywalnie lepsza!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...