Zombie-Games Opublikowano 15 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 O tuż kiedy dojdzie do kolizju kadłuba z ścianą , czołg wchodzi w ścianę ! Próbowałem za pomocą bounce ale to niewyglądało najlepiej ! Proszęo pomoc Posiadam GM 8 pro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaxGaming Opublikowano 15 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 Podaj trochę więcej szczegółów, bo trudno będzie nam Ci pomóc. Np.: podaj obecny kod kolizji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zombie-Games Opublikowano 15 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 Oto on GML hspeed=0; vspeed=0; czasami stosuje ten GML move_bounce_solid(false); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaxGaming Opublikowano 15 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 Czyli stosujesz standardowe kolizje(event)? Czy masz zaznaczone seperate colision mask w sprite'cie? I jeszcze jedno: jak wygląda kod poruszania? Bo to jedynie zatrzymuje obiekt, ale ponowne wciśnięcie klawiszu(lub przytrzymanie) przy złym kodzie ponownie spowoduje ruch. Jeżeli jest to obiekt typu solid, to najprostszą rozwiązaniem jest uzależnienie działania skryptu poruszania od warunku np.: "if(place_free(x, y))", lub jego kombinacją, ew.(czego szczególnie nie polecam) użycie place_empty. Przy czym x i y należy wyliczyć odpowiednio do skryptu poruszania(w tym wypadku jak dobrze rozumiem vspeed i hspeed). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 15 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 użyj wać do tego fizyki Box2D wbudowanej w GMa - różnica zachowania nieporównywalnie lepsza! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 16 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2014 Tak jak pisze Psiks. Użyj i po problemie. A jeżeli chcesz wiedzieć jak to powinno działać normalnie to wytłumaczę: Najpierw sprawdzaj czy możesz się ruszyć a potem wykonuj ten ruch. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zombie-Games Opublikowano 16 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2014 OK problem rązwiązany dziękuję zas pomoc YXE !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się