Skocz do zawartości

Lustro


Wolfoxer

Rekomendowane odpowiedzi

Pewnie będzie potrzebny DLL albo to nie możliwe ale spytam:

Jak zrobić lustro że odbija się w nim najbliższy obiekt z lewej i drugie lustro że najbliższy z prawej, chodzi mi o coś takiego:

i i - lustro

@ - obiekt1

# - obiekt2

 

Sytuacja 1:

...............................

.........@.....#.....i#i...

Sytuacja 2:

...............................

.........#.....@.....i@i...

 

Najlepiej żeby odbicie było odwrócone (jak nie można odwróconego to lustro do niczego :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden ze sposobow moze wygladac tak:

var xx,yy,obiekt;
for(i=0;i<=1000;i+=5)
{
   obiekt=instance_place(x-i,y,all)
   if obiekt!=-4
   {
      odbicie=obiekt.sprite_index
      break
   }
}

w draw

draw_sprite(sprite_index,-1,x,y)
draw_sprite_ext(odbicie,0,x,y,-1,1,0,c_white,1)

wartosci do zmienienia do wlasnych potrzeb, mozesz tez dodac w for warunek czy dany obiekt ma sie odbijac czy go omijac.

 

E. heh zaczalem pisac posta i nie bylo mnie dluzsza chwile, i matthew napisal sporo wczesniej, choc to co on napisal jakos nie dziala zbyt dobze. Tak wlasciwie to nie rozumiem w ogole jak w taki sposob mozna uzyskac efekt ktorego potrzebuje wolfoxer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja Cie, to ustaw na 0,0 i sprawdź czy sprit może być rysowany na podstawie x,y, sprite_width, sprite_height ... etc.

 

Możesz użyć jeszcze surface. Można wtedy nawet ciekawe efekty uzyskać :)

 

 

Matthew, nie staraj się na siłę udowadniać że znasz GML. Widać to i tak i tak, przynajmniej ja widzę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem że to trochę inny temat ale czy może mi ktoś przerobić ten kod tak by rysowało się go x,y,x2,y2 znaczy się że zamiast ilości spritów dawało by się tamte parametry:

t1=0;
t2=0;
tile_width=5;
tile_height=5;

repeat(tile_height){
repeat(tile_width){
draw_sprite(sprite_index,-1,x+t1,y+t2);
t1+=sprite_width;
}
t1=0;
t2+=sprite_width;
}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Tymon prawda mathiew jest bardzo dobry ;)

choc do borka i ganji pewnie wiele mu brakuje ;p

(mowie tu o tworcach gier a nie o leniwych ;p)

@pieter6 zrob swoj temat z poprawna nazwa

 

A Ty odzywaj się na temat, chyba przestanę wam popuszczać =P Poza tym, mogę jeszcze wymienić przynajmniej 3-5 równie aktywnych twórców na polskiej scenie =]

Tymon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...