TheLukLook Opublikowano 21 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2014 Witam, robię gierkę, w której chodzi o to żeby zdobyć jak największą ilość punktów. Zakładamy że nasz room wynosi 640x480 i w tym oknie pojawiają się objecty typu bomba, duch itd. Naszym zadaniem jest je zestrzelić. Jestem totalnie zielony co do GML, więc jak ktoś ma jakieś poradniki do języka to chętnie obejrzę :P 1. Potrzebuję kod na pojawianie się obiektów w obrębie pokoju (co 5 sec obj1, 10 sec obj2) 2. Kiedy obj1 wynosi ponad 15sec w pokoju niech się zniszczy i odejmie 15pkt 3. Na sam koniec najtrudniejsze. http://www.gmclan.org/index.php?czytajart=56 Ten przykład jest akurat błędny, ale gdyby ktoś miał chęci napisania przykładu, to wielkie dzięki. Wiem, że dużo wymagam, ale jestem zielony w kodzie GML. Chciałbym się nauczyć tylko, że nie ma takiego ogólnego poradnika od 0 do programisty. Proszę o zrozumienie mnie i napisanie jak najprostszego kodu dla mnie żebym rozkminił xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriso99 Opublikowano 21 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2014 1. create GML alarm[0]=room_speed*5 alarm[1]=room_speed*10 alarm[0] GML instance_create(random(room_width),random(room_height),obj1) alarm[0]=room_speed*5 alarm[1] GML instance_create(random(room_width),random(room_height),obj2) alarm[1]=room_speed*10 2. create: alarm[2]=room_speed*15 alarm[2]: punkty-=15 instance_destroy() Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 21 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2014 Co do trzeciego pytania to sobie odpuść. Nie jest to zagadnienie dla początkujących. Mam prawie skończony artykuł na ten temat który miałem opublikować w grudniu. Może się zbiorę i go w końcu skończę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheLukLook Opublikowano 21 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2014 A co do odejmowania punktów ew życia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 21 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2014 kriso99 podał odpowiedź, ale przepiszę ją czytelniej: GML (create) alarm[2]=room_speed*15 GML (alarm2) punkty-=15 instance_destroy() Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheLukLook Opublikowano 21 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2014 Wielkie dzięki kolego!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ereg Opublikowano 21 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2014 tu jest mozes popartzec jak jest zrobione tworzenie bomb przez current_time a nisczenie bomb przez alarm :) GML Information about object: o_kontrola Sprite: <no sprite> Solid: false Visible: true Depth: 0 Persistent: false Parent: <no parent> Mask: <same as sprite> Create Event: COMMENT: wytwarza bomby w czaszowych odstepach execute code: _punkty = 0; // zeruje punkty _max_liczba_bomb = 50; // ile moza byc bomb w roomu naraz _czas1 = 5; // podaje ile czasu jest do stworzenia bomby (w sec) _czas2 = 10; _test_czas1 = current_time + _czas1*1000; // ustawi pierwszy czas do odliczania wedlog current_time(na milisec) _test_czas2 = current_time + _czas2*1000; Step Event: execute code: if (_test_czas1<current_time) { // test na czas bomby 1 instance_create(irandom(room_width), irandom(room_height), o_bomba_red); _test_czas1 = current_time + _czas1*1000; // USTAWI NOWY CZAS DO KONTROLY W TESTU }; if (_test_czas2<current_time) { // test na czas bomby 2 instance_create(irandom(room_width), irandom(room_height), o_bomba_blue); _test_czas2 = current_time + _czas2*1000; }; Draw Event: execute code: draw_text(10,10, "punkty: "+string(_punkty) ); // pozakuje ilosc puktow ______________________________________________________ Information about object: o_bomba_blue Sprite: sprite1 Solid: false Visible: true Depth: 0 Persistent: false Parent: <no parent> Mask: <same as sprite> Create Event: execute code: _czas_do_explozji= 15; // podaj czas v sec alarm[0]=_czas_do_explozji * room_speed; // przelici czas 5 na rzeczywiste sec Alarm Event for alarm 0: execute code: o_kontrola._punkty-=15; // bomba exploduje i tracisz score instance_destroy(); // bomba jest znisczona mozna tez dodac efekty graficnze, dzwiekowe Mouse Event for Left Released: execute code: o_kontrola._punkty+=50; // deaktywowana bomba dostajes punkty instance_destroy(); // nisczy bombe mozna dodac efekt/dzwiek rozbrojenia bomby ______________________________________________________ Information about object: o_bomba_red Sprite: sprite0 Solid: false Visible: true Depth: 0 Persistent: false Parent: <no parent> Mask: <same as sprite> Create Event: execute code: _czas_do_explozji= 15; // podaj czas v sec alarm[0]=_czas_do_explozji * room_speed; // przelici czas 5 na rzeczywiste sec Alarm Event for alarm 0: execute code: o_kontrola._punkty-=15; // bomba exploduje i tracisz score instance_destroy(); // bomba jest znisczona mozna tez dodac efekty graficnze, dzwiekowe Mouse Event for Left Released: execute code: o_kontrola._punkty+=50; // deaktywowana bomba dostajes punkty instance_destroy() // nisczy bombe mozna dodac efekt/dzwiek rozbrojenia bomby ______________________________________________________ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się