Skocz do zawartości

stoper


Rekomendowane odpowiedzi

1. Po prostu, robisz własny timer lub korzystasz z alaramów plus kolizje i co tu więcej gadać?

2. Creation Code bodaj się to zwie w rommie ew. obiekcie w roomie, albo druga opcja po prostu event room creation. Są inne opcje, ale z reguły trudniejsze(chyba nawet wszystkie ;p).

3. "Score=Czas", albo od razu pracujesz na Score ;) Ale nie mam zielonego pojęcia po co. Chodzi Ci o to, że to zmienna globalna? Sam możesz takie tworzyć. Albo, że możesz wyświetlić score w tytule okna? To też da się zrobić jeszcze prościej ;) Czemu akurat ta zmienna ma być czasem?

 

Ale Ty kolego chyba nawet kompletnych podstaw nei znasz. Poczytaj dokumentacje, pogoogluj, ew. kursy i tutki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1, timer

1a, liczenie czasu ustawiasz na 0 i czas/score sie nieliczy

by czas sie nieliczyl przy startu gry, wystarczy ustawic 1a takze w eventu create waznego objektu, ktory kontroluje czas

 

1b, w chwili kolizji obj_A s obj_B zaczynasz liczyc czas

- alarm chyba niejest najlepszy, bo tylko wloczy liczenie czasu. niepodam sposobu liczenia dla alarmu.

- wlasnym timerem( znajdz w help current_time, lub tutaj pisalem) so 2 mozliwosci timera

-- timerA zapisze czas zderzenia i dalej nic nierobi. fajnie

-- timerB aktiwuje liczenie czasu i co step liczy ilosc klatek. niebardzo fajne ale da sie

 

1c, keidy liczysz czas a nastopi nowa kolizja obj_A s obj_B

- alarm wyliczi czas ktory przeszedl od 1b,alarm

- timerA zapisze czas drugiego zderzenia i obliczy ile czasu przeslo

- timerB wedlog ilosci klatek wyliczi ile czasu moglo przejsc (cos w rodzaju _timerB_calkowy_czas / room_speed)

 

1d, albo idzies do 1a albo 1B. nieznam dokladnie twych zamiarow co ma sie stac po drugim zderzeniu

 

2, score

GM ma swo zmienno score, ale polecam uzywac wlasne zmienna a rysowanie wynikow i informacji przez draw event

 

teraz wystarczy poczytac sobie, pomyslec, sprubowac a potem pytac o konkrety :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj o alarmach room_speed to 1 sekunda.

Błąd. room_speed = 1 sekunda tylko gdy FPS jest stały i wynosi room_speed.

 

Wszystko zależy od tego co @Jarkoz94pl chce osiągnąć. Jeżeli zwykły licznik sekund to musi korzystać z funkcji czasu, ale jeżeli dokładne odstępy pomiędzy zdarzeniami z grze to liczników (i+=1)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Po prostu, robisz własny timer lub korzystasz z alaramów plus kolizje i co tu więcej gadać?

2. Creation Code bodaj się to zwie w rommie ew. obiekcie w roomie, albo druga opcja po prostu event room creation. Są inne opcje, ale z reguły trudniejsze(chyba nawet wszystkie ;p).

3. "Score=Czas", albo od razu pracujesz na Score ;) Ale nie mam zielonego pojęcia po co. Chodzi Ci o to, że to zmienna globalna? Sam możesz takie tworzyć. Albo, że możesz wyświetlić score w tytule okna? To też da się zrobić jeszcze prościej ;) Czemu akurat ta zmienna ma być czasem?

 

Ale Ty kolego chyba nawet kompletnych podstaw nei znasz. Poczytaj dokumentacje, pogoogluj, ew. kursy i tutki ;)

 

Masz racje, dopiero się uczę obsługi tego programu i pewne pojęcia są mi zupełnie obce. Jednakże chciałem zrobić grę wyścigową multiplayer jak najbardziej podobną do genrerally bo uwielbiam grać w to z kumplem ale teraz nie mamy jak tego robić na jednym kompie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli z tego mam rozumieć, że do odmierzania czasu służą alarmy? Bo ogólnie myślałem, że alarmy to dźwięki odtwarzane gdy zajdzie event.

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Znalazłem filmik jak ktoś zrobił stoper i trochę skopiowałem trochę pozmieniałem i działa. Muszę jeszcze sprawdzić tylko te alarmy bo chyba źle je rozumiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Threef: ale jemu chodzi o to, że 1 sekunda=room_speed ;p

room_speed nie równa się jednej sekundzie. Po prostu room_speed to górna granica ilości klatek na sekundę. Czyli room_speed może równać się sekundzie, ale wystarczy że antywirus się odpali, Windows sprawdzi aktualizacje, albo dostaniesz wiadomość na Facebooku i już FPS spadnie z 60 na 59. A jak nie tobie to komuś. Są momenty gdzie można opierać się na licznikach bazujących o step, a czasami trzeba korzystać z funkcji od czasu i sprawdzać różnicę sekund.

Jest też trzecie rozwiązanie delta_time, ale je używa się tam gdzie trzeba połączyć obie metody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale jeżeli gra to nei mega produkcja to raczej nie spada poniżej 60 nawet jak dostaniesz SMSa ;p Kiedyś była też dll do GM DeltaTime. Nie testowałem, ale w unity korzystałem kiedyś(jak w nim urzędowałem) z deltatime i w unity działało ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale jeżeli gra to nei mega produkcja to raczej nie spada poniżej 60 nawet jak dostaniesz SMSa ;p Kiedyś była też dll do GM DeltaTime. Nie testowałem, ale w unity korzystałem kiedyś(jak w nim urzędowałem) z deltatime i w unity działało ;p

W dziale skrypty i przykłady jest temat gdzie jest wszystko ładnie opisane.

 

@Threef: Owszem jeśli chcesz robić stoper jako gadżet do telefonu to rzeczywiście, alarmy nie są najlepsze jednak jeśli chcesz zrobić stoper który będzie odmierzał czas w grze to chyba lepiej żeby był on podatny na spadki fps-ów, tak żeby 30 sekund na każdym komputerze miało tyle samo cykli zegara procesora do wykorzystania na rozgrywkę, tak aby wyrównać szansę. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...