Skocz do zawartości

Problem z solidnością platform


Adriann

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

Zrobiłem platformy na które można wskoczyć od spodu,wszystko ładnie pięknie działało do czasu aż zorientowałem się że platforma nie robi się solidna gdy przeciwnik na nią spadnie. Po długim szukaniu problemu zauważyłem że prawdopodobnie chodzi o ilość wrogów,kiedy tworze ich więcej zaczynają się robić problemy,platforma robi się solidna pod jednym,dwoma.

Użyłem takiego kodu by ustawić solid:

 

gm8.0

GML
if gracz.y <= y+1 && gracz.x+45>x && gracz.x-45<x && gracz.vspeed >= 0 && gracz.platform_fall=0

{

solid = 1;

}

else

if enemy_parent.y <= y+1 && enemy_parent.x+45>x && enemy_parent.x-45<x && enemy_parent.vspeed >= 0 && gracz.platform_fall=0

{

solid = 1;

}

else

{

solid = 0

}

 

 

Przy okazji jak najlepiej sprawdzać u przeciwników (w grze platformowej ofc) czy przed nimi jest jakaś platforma? Do tej pory używałem po prostu place_free ale nie zawsze dobrze działało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...