Adriann Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Witajcie! Zrobiłem platformy na które można wskoczyć od spodu,wszystko ładnie pięknie działało do czasu aż zorientowałem się że platforma nie robi się solidna gdy przeciwnik na nią spadnie. Po długim szukaniu problemu zauważyłem że prawdopodobnie chodzi o ilość wrogów,kiedy tworze ich więcej zaczynają się robić problemy,platforma robi się solidna pod jednym,dwoma. Użyłem takiego kodu by ustawić solid: gm8.0 GML if gracz.y <= y+1 && gracz.x+45>x && gracz.x-45<x && gracz.vspeed >= 0 && gracz.platform_fall=0 { solid = 1; } else if enemy_parent.y <= y+1 && enemy_parent.x+45>x && enemy_parent.x-45<x && enemy_parent.vspeed >= 0 && gracz.platform_fall=0 { solid = 1; } else { solid = 0 } Przy okazji jak najlepiej sprawdzać u przeciwników (w grze platformowej ofc) czy przed nimi jest jakaś platforma? Do tej pory używałem po prostu place_free ale nie zawsze dobrze działało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hamtaren Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Spróbuj rozwiązać to bez solida, kiedyś też z podobnym problemem się borykałem i pomógł mi przykład Platyny: link. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adriann Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Spróbuję,tylko pytanie czy nie będzie reagować tak samo przy większej ilości wrogów:P Jej,ten sposób wymaga wywalenia większości mojego kodu,musi być inne rozwiązanie by działało na wszystkich:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się