Skocz do zawartości

Licencja DirectX i inne...


kris555

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam w sumie troszke pytan wiec moze je ponumeruje:

 

1) Czy możecie odpowiedzieć mi na pytanko a mianowicie czy trzeba miec licencje DirectX azeby moznabylo kożystać z jego bibliotek a następnie opublikować wlasną grę?.

 

2) Czy znacie jakis dobry program w którym moge tworzyć w latwy sposob animacje w zapisie ".x" w ktorym tez moge odczytać dane tego obiektu ktory zostal wczytany, takie jak np: wysokosc, szerokosc, wspolrzedne pixela kliknietego przyciskiem myszy.

 

3) No i moze takie ogolnikowe pytanko, pewnie nie kazdy wie, co trzeba pokolei zrobic zeby wydac gre (pozatym ze trzeba ja pierw zrobic :)), nie tylko na polske i jakie sa tego wszystkiego koszty.

 

Wielkie dzięki.

 

Patrzcie i uczcie się! Nowy użytkownik, a napisał posta prawie bez błędów i na dodatek dobrze nazwał temat. Gratz.

Patrysław

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) DirectX jest freeware i możesz z niego legalnie korzystać, jeżeli masz legalnego Windowsa. Tak samo jak jest z innymi darmówkami Microsoftu.

2) Łatwo się nie da :] . Ściągaj 3DS Max lub Blender ;P . Powinny mieć funkcję zapisu i odczytu .x

3) Nie znam się na tym zabardzo, ale powiem jak już mówiono na GMCLAN. Jeżeli chcesz jako własna firma - założenie firmy w urzędzie, opłata wstępna, zajęcie się dystrybucją.

Możesz też dać taką grę jakiejś firmie, np. Play.com.pl, potem wydadzą twoją grę za 19,90zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

1) Własna firma, a potem wypalasz płytki i sprzedajesz w swoim sklepie online. Jeżeli gra jest dobra, można pokusić się o znalezienie producenta gry. Ewentualnie ktoś musi Ci zlecić zrobienie gry, wtedy można spisać umowę o dzieło i nie musisz mieć działalności gospodarczej (druga strona już tak).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za wasze odpowiedzi, tylko chyba troche za ogolnikowo zadalem pytanka.

 

1) Takze wiem o tym ze DirectX udostepnia np: kody swoich przykladow DirectX i sa one komercyjne ale czy nie ogranicza nas do tego ze mozemy z nich kozystac do woli (prywatnie) jednak jeżeli chcemy wydać gre kozystajac z ich bibliotek to juz nie mozemy i do tego chyba trzeba miec jakas inna licencje, pozwolenie ?

 

2) Ja kozystalem do swoich animacji z pakietu 3DGameStudio z programu 3dModelStudio moge w tym programie latwo wczytywać zapis x, tworzyć

w latwy sposob animacje, program jest szybki, natomiast brakuje w nim

danych na temat: wysokosci postaci, szerokosci, wsp. pixela kliknietego na niej mysza. Bo gdyby np. robic taka gre z seri bijatyka to takie dane sa istotne, zeby nie robic animacji na wyczucie.

 

Dzieki wielkie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry że nie na temat ale ja już tak mam :P

 

Patrzcie i uczcie się! Nowy użytkownik, a napisał posta prawie bez błędów i na dodatek dobrze nazwał temat. Gratz.

Patrysław

 

Tu odrazu widać że chłopak pisał na innych forach. Inne noobki przychodzą i ich pierwsze tematy mają tytuł:

POMOCY HELP ME!!!! MAM PROBLEM!!!

 

a zawartość postów to:

Jak zrobić tibie...

 

Większość takich newbów to dzieci które mają po 10 - 13 lat. I naprawde to jest denerwójące :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3) No i moze takie ogolnikowe pytanko, pewnie nie kazdy wie, co trzeba pokolei zrobic zeby wydac gre (pozatym ze trzeba ja pierw zrobic :)), nie tylko na polske i jakie sa tego wszystkiego koszty.

 

Wielkie dzięki.

 

Najpierw trzeba tę grę oczywiście mieć ukończoną. ;P Potem zleć tłoczni wypalenie i wyetykietowanie płyt, a potem je sprzedawaj w swoim sklepie online. Koszty są różne (inna tłocznia inną kasę bierze, koszty wysyłki, itp.) :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności
Jak skompilujesz w Visual Studio Express to napewno nie skompilujesz.
Nie rozumiem co to za masło maślane.

 

A co do Dev-C++, to jeśli gra ma być także dla linuksa, to może i tak, ale jeśli dla windowsa, to w tej chwili mogę polecić według takiej kolejności:

 

1) Visual C++ Express 2005. Zawiera kompilator VC8 i mimo, że IDE to okrojone Visual Studio, to i tak bije na głowe dwa kolejne. Jednak, żeby kompilować natywne a nie managed programy (.net), to trzeba ściągnąć dodatkowo Platform SDK, DirectX SDK oraz zmienić parę konfigów (opis na stronie MSDN).

2) DevBlocks. Korzysta z VC Toolkit 2003 (już niedostępny), darmowego Borlanda 5.5, Mingw, Codewarrior ileśtam, tak samo Digital Mars.

3) Dev-C++, korzysta z Mingw, ale niestety IDE jest ubogie i już nie rozwijane. Brak paru, podstawowych nowych funkcjonalności.

 

I polecam ogólnie kompilator VC nad GCC pod windowsem, bo nie dość że np. taki Irrlicht się kompiluje dwa razy szybciej, to i dwa razy chudszy plik wychodzi (do obu kompilatorów dobrałem maksymalne optymalizacje, testowane cały dzień).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...