pio_trek Opublikowano 21 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2006 wytlumaczcie mi co tu nietak robie gdy mialem 3 casy'e to wszystko chulalo a gdy mam 5 juz niedziala i gdy tam zeby sprawdzilo kod wlasnie na dwa ostatnie przesuwa sie ekran :angry: message_background(b_sklep); message_button(sprite_przyciski_sklep); if keyboard_check(vk_enter) && distance_to_object(o_bohater)<16 { switch (show_message_ext("Witam.#U mnie kupisz i sprzedaz amunicje do Twojej bazooki","K Bazooka","S Bazooka","K Granaty","S Granaty","Dowidzenia")) { case 1: { show_message("1 pocisk do bazooki kosztuje 50$."); buy=get_integer("Ile chcesz?",0); if buy<=0 { show_message("Nic ?, OK nara!"); } else { if show_question("Czy chcesz kupic "+string(buy)+" pocisk/-i?")=true { price=buy*50; if global.kasa<price show_message("Sorry, niemasz wystarczajaco kasy."); else { global.ammo2+=buy; global.kasa-=price; show_message("Trzymaj!"); } } } } break; case 2: { show_message("Kupuje pociski do bazooki po 25$.") sell=get_integer("Ile chcesz sprzedac pociskow?",0) if sell<=0 { show_message("Nic ?, to dowidzenia!"); } else { if show_question("Czy chcesz sprzedac "+string(sell)+" pocisk/-i?")=true { if global.ammo2<sell show_message("Niemasz tyle amunicji."); else { global.ammo2-=sell global.kasa+=sell*25 show_message("Trzymaj kase!") } } } } break; case 3: { show_message("1 granat kosztuje 80$."); buy=get_integer("Ile bierzesz?",0); if buy<=0 { show_message("Zero ?, to uciekaj!"); } else { if show_question("Czy chcesz kupic "+string(buy)+" granat/-y?")=true { price=buy*80; if global.kasa<price show_message("Twoj majatek niepokryje tych wydatkow!"); else { global.ammo4+=buy; global.kasa-=price; show_message("Bierz!"); } } } } break; case 4: { show_message("Kupuje granaty 40$.") sell=get_integer("Ile chcesz sprzedac granatow?",0) if sell<=0 { show_message("Nic ?, to spadaj!"); } else { if show_question("Czy chcesz sprzedac "+string(sell)+" granat/-y?")=true { if global.ammo4<sell show_message("Niemasz tyle granatow."); else { global.ammo4-=sell global.kasa+=sell*40 show_message("Bierz pieniadze!") } } } } break; case 5: { show_message("OK, spadam!") } break; case 0: { show_message("OK, dzieki i lece!") } break; } } jest to skrypt mojego sklepu w grze wzorowany na przykladzie z GMCommunity Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidsu Opublikowano 21 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2006 Błąd: funkcja show_message_ext() może pokazywać tylko trzy buttony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pio_trek Opublikowano 21 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2006 mozna ja czym innym zastapic ?? bo zdaje mi sie ze nie bo wtedy ze 3 sklepy musze zrobic ale moza i fajnie taki bazar z bronia :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidsu Opublikowano 21 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2006 Może show_menu()? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pio_trek Opublikowano 21 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2006 ok sproboje ale pozniej show message niemusze przerabiac ??? tzn. dzieki, masz kase itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidsu Opublikowano 21 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2006 Hę? :P Jeśli tylko nie wstawisz więcej argumentów niż jeden do show_message(), to wszystko będzie grać. :P Dam ci jeszcze radę na przyszłość. Jak edytujesz kod, masz przecież przycisk sprawdzania, czy nie ma on errorów. Używaj go. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pio_trek Opublikowano 21 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2006 a ja mam dla Ciebie rade czytaj uwazniej bo pisalem ze przeskakiwalo na dwa ostatnie case w show_message_ext (w pierwszym poscie) :P EDIT: napisze mi ktos z tym show menu z zachowaniem reszty ? bo niewiem o co chodzi z tym def ( show_menu(str,def) ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidsu Opublikowano 21 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2006 gdy tam zeby sprawdzilo kod wlasnie na dwa ostatnie przesuwa sie ekranTo to? Właśnie na początku próbowałem ze wszystkich sił domyśleć się o co chodzi. :P Po nieudanej próbie przekopiowałem kod do GM i zacząłem sprawdzać. Pisz jaśniej. :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pio_trek Opublikowano 21 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2006 przeoczylem slowo "klikam" i "case" :P sory moj blad i ponawiam wczesniejsze pytanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidsu Opublikowano 21 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2006 No przecież w Helpie jest napisane. :) "When the player selects no item, the default value def is returned". Tam też radzę zaglądać. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pio_trek Opublikowano 21 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2006 u mnie pisze co innego :P w 6.1 jakis przyrabany help jest :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidsu Opublikowano 21 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2006 Jak to? W 5.3a jest mniej więcej to samo, co w 6.1. Chyba, że mówisz o jakiejś innej wersji... :huh: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pio_trek Opublikowano 22 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2006 temat mozna zamknac jednak bedzie miejsce i duuuzo tych sklepow :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 22 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2006 NIe latwiej tak bylo od poczatku :P P.S przeciez to jest twoj temat, wiec sam go mozesz moderowac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się