JTay Opublikowano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 Prosty, acz upierdliwy problem. Słabo rozumiem GML, chociaż pomimo chęci do nauki nie przyswoiłem go sobie. Ostatnio zająłem się produkcją przygodówki. Nic takiego, prosta grafika 2D... W tej grze jest Explorer. On ma za zadanie przemierzać piramidy(i nie tylko). Aby to jakoś wyglądało, ustawiłem opcję zmiany sprite'ów co kliknięcie klawisza na klawiaturze. I tak: Gdy trzyma się strzałkę w lewo, jest dobrze. Gdy będziemy trzymać strzałkę w lewo i w górę razem, nic takiego się nie dzieje. Ale jeśli nadal trzymamy strzałkę w lewo i puścimy strzałkę w górę, Explorer się ślizga, ponieważ ustawione jest, że gdy jakiś przycisk zostanie puszczony, sprite zamienia się na stojącego w miejscu Explorera. Ale on się nadal porusza. I tak właściwie, ślizga się. Dla tych, którzy nie zrozumieli, udostępniam link do gry: mega.co.nz mega.co.nz/#!nRATGJwR!JTcK60eldfkxZNH3eH2eyGYmQ9tFSFaeer8vKivHKzE hostuje.net hostuje.net/file.php?id=a36c5fd64a17a8f1d443a9b9580709b7 (Nie jest za dobra, ale cóż, od czegoś trzeba zacząć) Jeśli mógłby mi pomóc, byłbym wdzięczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 Na początku sprawdzaj czy any key został puszczony, a potem dopiero czy któryś jest wciśnięty. GML if(keyboard_check_released(vk_anykey) {/*ustaw animacje na 0*/} if(keyboard_check(vk_left) {/*idź w lewo i zmień animacje*/} .... dalej w prawo w górę i w dół mniej więcej tak i to w step i gry możesz wrzucać na GMClanowy uploader Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 Omg, czemu dajesz takiego starego screena xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JTay Opublikowano 23 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 i gry możesz wrzucać na GMClanowy uploader Jeśli to ma jakiś sens. Bo jak są niszowe produkcje, to moja jest jakieś 8 pięter pod nimi :sp_ike: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JTay Opublikowano 24 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2014 A więc - na logikę, i bez żadnej wiedzy na temat GML postanowiłem coś napisać. Ktoś wytłumaczy co jest źle? Bo wiem, że coś na pewno. GML { if(keyboard_check_released(vk_anykey) then (sprite_replace_sprite(explorer_up_nomove)) if(keyboard_check(vk_left) if true then (sprite_replace_sprite(explorer_left)) if false then (sprite_replace_sprite(explorer_left_nomove)) if(keyboard_check(vk_right) if true then (sprite_replace_sprite(explorer_right)) if false then (sprite_replace_sprite(explorer_right_nomove)) if(keyboard_check(vk_up) if true then (sprite_replace_sprite(explorer_up)) if false then (sprite_replace_sprite(explorer_up_nomove)) if(keyboard_check(vk_down) if true then (sprite_replace_sprite(explorer_down)) if false then (sprite_replace_sprite(explorer_down_nomove)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 24 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2014 True i False są stałymi (Prawda, fałsz). Warunek IF w GM jest taki sam jak wszędzie. Ułatwię Ci i podam gotowy kod: GML if(keyboard_check(vk_left) { sprite_replace_sprite(explorer_left) } (...) if(keyboard_check_released(vk_anykey) { sprite_replace_sprite(explorer_up_nomove) } Ogółem nie polecam keyboard_check_released(vk_anykey) lepiej zrobić jeden większy warunek sprawdzający same klawisze kierunkowe: if !(keyboard_check(vk_right) or keyboard_check(vk_left) or keyboard_check(vk_up) or keyboard_check(vk_down)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JTay Opublikowano 24 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2014 Dziękuję bardzo. P.S Gra jest już prawie gotowa. Prawie, oznacza że pomimo niedokończonej fabuły zakańczam ją i robię w nowym silniku. (Game Maker 8 jest troszkę okrojony, a na Studio nie mogę się przerzucić z wielu powodów) Choć trzeba przyznać że forum to posiada bardzo przyjazną społeczność :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się