PanPawel Opublikowano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2014 Jako, że to pierwszy post (pewnie nie ostatni) to niech będzie też przywitaniem się z Wami :) Problem dla Was prawdopodobnie banalny, dla mnie trudny bo zacząłem zabawę Game Makerem zaledwie parę godzin temu. Niestety już na początku mam problem, którego nie mogę obejść. Próbuję zrobić uproszczoną wersję gry z drugiego poradnika do programu, czyli obiekt zachowujący się tak jak ten z "kacz de klaun" + bomby, które restartują grę i zerują wynik. Niestety pojawia się problem, ponieważ po odpaleniu gry, po kilku/kilkunastu kliknięciach na "klauna" ten znika bezpowrotnie i dopiero po kliknięciu na bombę i restarcie gry się pojawia (co raczej oczywiste). Nie mam pojęcia co robię źle, nawet gdy do wersji demonstracyjnej "kacz de klaun" dodaję bombę a nawet jeśli po prostu usuwam kilka obiektów z drugiego przykładu, problem się ujawnia. Normalnie bym sprawę olał i uczył się kolejnych rzeczy ale ta mała gierka ma w moim zamierzeniu się rozwinąć i być częścią prezentu jaki szykuję dziewczynie na nasza rocznicę. Szukałem na forum i w internecie ale problemu nie znalazłem (może źle szukałem?), jeśli ktoś już o to pytał i sprawa została rozwiązana to chętnie przyjmę linka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nikas Opublikowano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2014 CTC, jak nostalgłem. ;_; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2014 Moje strzały często trafiają więc niech i teraz strzelę: Co się dzieje po kliknięciu na klauna? Losujesz mu nową pozycję? Niech zgadnę: jego pozycja losuje się gdzieś wewnątrz krawędzi mapy z którą ma kolizję i najnormalniej wypada poza granice room. Odpal grę przez debug (czerwona strzałka zamiast zielonej) i w okienku które wyskoczy poszukaj opcji która wyświetli Ci wszystkie aktywne instance. Zobacz co się dzieje z klaunem... albo pokaż kod kliknięcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PanPawel Opublikowano 7 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2014 Dam od razu kod całego obiektu mojego "klauna" (o ile dobrze rozkminiłem ocb ;) ) GML Sprite: sp_usta Solid: false Visible: true Depth: 0 Persistent: false Parent: Mask: Create Event: start moving in directions 111101111 with speed set to 10 Collision Event with object o_blok: bounce not precisely against solid objects Mouse Event for Left Pressed: set the score relative to 10 jump to a random position with hor snap 0 and vert snap 0 start moving in directions 111101111 with speed set relative to 0,5 Co ciekawe na debugu jakby problem nie istniał. Chociaż nie klikałem w nieskonczoność ;) edit: Jednak też znika na debugu ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2014 I dookoła planszy masz rozłożone bloki z zaznaczonym solid? Klocek jump to random position powinien sam sprawdzać czy pozycja jest wolna przed przeniesieniem. Ciekawe... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PanPawel Opublikowano 7 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2014 Wszystko dokładnie według poradnika. Jedyne co tutaj zmieniłem to duszki i wielkość tej ramki z obiektów solid. Ale wszystko dopasowane do brzegów a przy takich samych rozmiarach też mi się psuło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amaterasu Opublikowano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2014 Czy we właściwościach sprite'a sp__usta ustawiłeś origin sprite'a tak, aby znajdował się na jego środku? Od tego zależy m. in. w jakiej pozycji od obiektu będzie rysowany sprite. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mimikolaj Opublikowano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2014 A czy czasami klocek "jump to a random position" nie teleportuje objektu poza room? Bo jeśli tak, to wystarczy dodać, że obiekt gdy jest poza roomem, znów się teleportuje. Ale w 100% nie jestem pewien. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PanPawel Opublikowano 7 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2014 I chyba to właśnie było przyczyną problemu. Łapie klauna i łapię i chyba działa Origin był na x=0 y=0. Teraz będę wiedział, żeby ustawiać na center ;) Dzięki wielkie za pomoc i bardzo szybki odzew! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2014 A czy czasami klocek "jump to a random position" nie teleportuje objektu poza room? Bo jeśli tak, to wystarczy dodać, że obiekt gdy jest poza roomem, znów się teleportuje. Ale w 100% nie jestem pewien. Zamiast klocka, proponuje użyć irandom_range do zmieniania pozycji klauna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amaterasu Opublikowano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2014 Nie ma powodu, zarówno x jak i y są liczbami rzeczywistymi, a zresztą klocek "Jump to a random position" sam z siebie nakłada liczby całkowite. @mimikołaj: gdyby ten klocek mógł teleportować poza room, szanse na trafienie DO rooma byłyby jak 1/2^30 albo i mniejsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się