Issen Opublikowano 18 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2006 Mam animacja ustawiona na speed 0.3, room speed to 30, animacja ma 9 klatek. Co nalezy wpisac w alarmie aby zakonczyl sie dokładnie po 9 klatce? i drugie pytanie. Jak przejsc do klatki animacji. image_index? Załużmy ze chce przejsc do klatki animacji nr 3. W indeksie bedzie to prawdopodobnie nr 2 bo tam chyba liczy od 0. Czyli jaka jest komenda na tą klatke. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 18 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2006 Jest w event takie coś jak other->animation end. I tak, image_index :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Issen Opublikowano 18 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2006 wiem ze jest taki event mi to jednak jest potrzebne w steps wiec potrzebny mi kod. najlepiej jakis wzor na obliczanie trwania animacji przy takim stepie przy takiej predkosci i przy tylu klatkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 18 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2006 if image_index>tutaj przedostatnia klatka { zmiana animacji; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Issen Opublikowano 18 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2006 tak to jest pewien sposób ale mi bardziej chodzi o jakiś przelicznik. Bo ostatecznie jest mi potrzebny aby obliczyc czas alarmu. alarm jest konieczny w tym programie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_bmx Opublikowano 18 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2006 Nie wiem czy to bedzie dobrze: jezeli masz image_speed = 0.3, a klatek animacji masz 9 to znaczy ze animacja wykona się przy stepach: 9 / 0.3, czyli 9 * 10/3 = 30 stepach. 30 stepów to jedna sekunda, a w alarmie ustawiasz alarm[0] = 30 (wzorem: alarm[0] = ilość klatek / image_speed - przy czym image_speed <>0). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Issen Opublikowano 19 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2006 niestety. twoj wzor nie działa. Ale właśnie o coś takiego mi chodzi. Słuchajcie to jest proste. Sam bym to obliczył gdybym wiedział co to jest room speed, w czym sie wyraza 0,3 image speed. np: (rooom_speed = 30 pix/sec) - to jest zle ^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gooman Opublikowano 19 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2006 Nie wiem czy mam dobry tok myślenia, ale jeżeli image_speed=0.3 a room_speed=30 to każda klatka animacji będzie zmieniana co room_speed*image_speed=9 stepów. Tak więc cała animacja powinna wyświetlić się w room_speed*image_speed*image_number=81 stepów. Mam nadzieje że pomogłem ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Issen Opublikowano 19 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2006 niestety przy alarmie 81 ta animacja wykonuje sie około 3 razy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gooman Opublikowano 19 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2006 Dobra jestem słaby z matmy i sam nie wiem ... moge Ci jedynie podać taki kod: image_speed=image_number/room_speed/liczba sekund on ustawia prędkość tak żeby animacja trwała określoną liczbe sekund(przynajmniej u mnie działa :P) alarm[0]=room_speed*liczba sekund ten natomiast ustawia alarm na tyleż sekund Może to Ci się przynajmniej przyda :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 19 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2006 Gdzieś tłumaczyłem ale... Ile stepów potrzebuje GM aby image_index było większe od 1 gdy image_speed = 0.3? Obliczymy: 1/0.3 = 3.3(3) Tak? Teraz jeśli image_index ma być większe od 9? 9/0.3 = 30 I masz rozwiązanie. alarm[0] = image_number / image_speed; Myśleć ludzie! Myśleć :)! Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się