KlivenPL Opublikowano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2013 Witam, robię grę Minecraft 2D i mam problem z jedną rzeczą. Otóż chcę, aby po zniszczeniu klocka, wypadł z niego drop (z tym sobie już poradziłem) oraz chcę, aby "przesunął on się do tła" (tak, jak w terrarii) oraz żeby potem trzymając ctrl dało się go zniszczyć. Mam jeden obiekt-matkę do którego sparentowane są inne obiekty. W alarm 0 tej matki mam tak: GML dystansMyszki = distance_to_object(obj_gracz) if (dystansMyszki < 96) { NieZaDaleko = true; } else { NieZaDaleko = false; } if (index < 5 and rozwalaSie and NieZaDaleko=1) { index++; alarm[0] = (twardosc * 30)/6; } else if(rozwalaSie) and NieZaDaleko { index = 0; rozwalaSie = false; drop = instance_create(x,y,obj_dropy); drop.image_index = image_index; instance_destroy(); } Tu wszystko działa. Tylko jak właśnie przesunąć obj do backgroundu, tak, aby jeszcze nadal zachował swoje cechy? Może ustawić jego depth i żeby był troszkę ciemniejszy oraz usunać z niego solid? Właśnie kombinowałem, ale nic z tego. Bardzo proszę o pomoc :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2013 Terraria ma 4 osobne warstwy. Rysunek tła (Góry, ośnieżony las etc) - To powinien być zwykły background Bloki ścian (czyli to co chcesz ty zrobić) - To są zwykłe obiekty z którymi nie zachodzi kolizja, ale dzieją się inne rzeczy (np blokują światło) Bloki - Czyli wszystko z czym postacie mają kolizje Postacie, pociski oraz particle Ściany i bloki powinny mieć osobnych rodziców bo są zupełnie innych typów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KlivenPL Opublikowano 31 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2013 Terraria ma 4 osobne warstwy. Rysunek tła (Góry, ośnieżony las etc) - To powinien być zwykły background Bloki ścian (czyli to co chcesz ty zrobić) - To są zwykłe obiekty z którymi nie zachodzi kolizja, ale dzieją się inne rzeczy (np blokują światło) Bloki - Czyli wszystko z czym postacie mają kolizje Postacie, pociski oraz particle Ściany i bloki powinny mieć osobnych rodziców bo są zupełnie innych typów. Aha, a jest jakaś komenda na zmianę parenta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2013 Jest, ale nie to masz zrobić. Masz zrobić 2 osobne grupy obiektów i nigdy nie myśl o nich w ten sam sposób. Jedne są ścianami (tłem), a drugie podłożem. W Terrarii młot służy do niszczenia ścian a pozostawia podłoże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KlivenPL Opublikowano 31 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2013 Aha, czyli wiąże się to z kopiowaniem wszystkich obiektów, right? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2013 Tak, gdybyś to dobrze zaplanował to miałbyś tylko 1 obiekt i zmieniał mu właściwości/grafikę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2013 Parenta ustawiasz w oknie obiektu (Object Propereties) po lewej stronie tam gdzie masz nazwę masz też Parent, tam też możesz ustawić wartość Depth, która Cię interesuje bo im większą liczbę tam podasz tym obiekt będzie bardziej w tle czyli jak podasz -1000 to obiekt zawsze będzie na wierzchu a jak podasz a jak podasz 1000 to zawsze będą gdzieś tam w tle chyba że jakiemuś innemu obiektowi dasz 2000 to wtedy on będzie bardziej w tle, tło zdaje się ma Depth ustawiony na 9999, gdzieś to widziałem ale teraz nie mogę znaleźć w studio. ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się