Skocz do zawartości

Ustawianie przenikalności po zniszczeniu obiektu


KlivenPL

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, robię grę Minecraft 2D i mam problem z jedną rzeczą. Otóż chcę, aby po zniszczeniu klocka, wypadł z niego drop (z tym sobie już poradziłem) oraz chcę, aby "przesunął on się do tła" (tak, jak w terrarii) oraz żeby potem trzymając ctrl dało się go zniszczyć. Mam jeden obiekt-matkę do którego sparentowane są inne obiekty.

 

W alarm 0 tej matki mam tak:

GML
dystansMyszki = distance_to_object(obj_gracz)

 

if (dystansMyszki < 96)

{

NieZaDaleko = true;

}

else

{

NieZaDaleko = false;

}

 

if (index < 5 and rozwalaSie and NieZaDaleko=1)

{

index++;

alarm[0] = (twardosc * 30)/6;

}

else if(rozwalaSie) and NieZaDaleko

{

index = 0;

rozwalaSie = false;

drop = instance_create(x,y,obj_dropy);

drop.image_index = image_index;

 

instance_destroy();

 

}

 

 

Tu wszystko działa. Tylko jak właśnie przesunąć obj do backgroundu, tak, aby jeszcze nadal zachował swoje cechy? Może ustawić jego depth i żeby był troszkę ciemniejszy oraz usunać z niego solid? Właśnie kombinowałem, ale nic z tego. Bardzo proszę o pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Terraria ma 4 osobne warstwy.

Rysunek tła (Góry, ośnieżony las etc) - To powinien być zwykły background

Bloki ścian (czyli to co chcesz ty zrobić) - To są zwykłe obiekty z którymi nie zachodzi kolizja, ale dzieją się inne rzeczy (np blokują światło)

Bloki - Czyli wszystko z czym postacie mają kolizje

Postacie, pociski oraz particle

 

Ściany i bloki powinny mieć osobnych rodziców bo są zupełnie innych typów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Terraria ma 4 osobne warstwy.

Rysunek tła (Góry, ośnieżony las etc) - To powinien być zwykły background

Bloki ścian (czyli to co chcesz ty zrobić) - To są zwykłe obiekty z którymi nie zachodzi kolizja, ale dzieją się inne rzeczy (np blokują światło)

Bloki - Czyli wszystko z czym postacie mają kolizje

Postacie, pociski oraz particle

 

Ściany i bloki powinny mieć osobnych rodziców bo są zupełnie innych typów.

 

 

 

Aha, a jest jakaś komenda na zmianę parenta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest, ale nie to masz zrobić.

Masz zrobić 2 osobne grupy obiektów i nigdy nie myśl o nich w ten sam sposób. Jedne są ścianami (tłem), a drugie podłożem. W Terrarii młot służy do niszczenia ścian a pozostawia podłoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parenta ustawiasz w oknie obiektu (Object Propereties) po lewej stronie tam gdzie masz nazwę masz też Parent, tam też możesz ustawić wartość Depth, która Cię interesuje bo im większą liczbę tam podasz tym obiekt będzie bardziej w tle czyli jak podasz -1000 to obiekt zawsze będzie na wierzchu a jak podasz a jak podasz 1000 to zawsze będą gdzieś tam w tle chyba że jakiemuś innemu obiektowi dasz 2000 to wtedy on będzie bardziej w tle, tło zdaje się ma Depth ustawiony na 9999, gdzieś to widziałem ale teraz nie mogę znaleźć w studio. ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...