dyzmek Opublikowano 15 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2013 witam otóż tworzę nowy projekt grę w stylu (GTA) lecz to tylko inspiracja ale mniejsza oto , mianowicie chodzi oto że bohater czyli obj_char ma przydzielony do siebie obj_strzalka który pokazuje gdzie się kierować do misji , jednak gdy wsiadam do wozu , i bohater się usuwa wsiadając do wozu , strzałka wysyła błąd z treścią że w roomie nie ma obj_char , co zrobić by po wsiadaniu strzałka zmieniała swojego właściciela z obj_char na pojazd którym się poruszam ? z góry dziękuję za wszelkie zainteresowanie moim tematem i pomoc mi ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ereg Opublikowano 15 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2013 w obj_strzalka uzywaj zmiennej dla objektu obj_char GML // event in obj_strzalka _idn=obj_char; x=_idn.x; y=_idn.y; //akcja zmiany obj_char na obj_car _idn=obj_car; x=_idn.x; y=_idn.y; podobno zmien kazdy odkaz na zmienno obj_char ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyzmek Opublikowano 15 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2013 coś nie działa :( mój kod w step obj_strzałka distance_to_object (obj_char<=100) image_angle = point_direction(x,y,obj_phone_budeck.x,obj_phone_budeck.y); // event in obj_strzalka _idn=obj_strzalka; x=obj_char.x; y=obj_char.y; a tutaj kod przy zamianie obj_char na obj_cars czyli wsiadania do samochodu if instance_exists(obj_car_one) and distance_to_object(obj_car_one)<30 {obj_car_one.on=1 instance_destroy()} //akcja zmiany obj_char na obj_car _idn=obj_strzalka; x=obj_cars.x; y=obj_cars.y; przy wsiadaniu wyskakuje taki komunikat : of Step Event for object obj_strzalka: Error in code at line 7: x=obj_char.x; ^ at position 13: Unknown variable x ___________________________________________ ERROR in action number 1 of Step Event for object obj_strzalka: Error in code at line 7: x=obj_char.x; ^ at position 13: Unknown variable x Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ereg Opublikowano 15 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2013 obj_cars. a obj_char. zmien na _idn. nastepnie aktualny objekt dla strzalky wpisujesz tylko do _idn a wszystko gra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 15 Grudnia 2013 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2013 zawsze możesz nie usuwać bohatera tylko go nie rysować w tym czasie i jego pozycje ustawiać na pozycje samochodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyzmek Opublikowano 15 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2013 jak to wpisać do _idn nie mam pojęcia nic nie działa ciągle ten błąd przy wsiadaniu ;( wszystkie kombinacje już wypróbowałem i nadal to samo. zmieniłem w strzałce na // event in obj_strzalka _idn=obj_strzalka; x=_idn.x; y=_idn.y; lecz teraz strzałka nie podąża za bohaterem i jak wsiadam do wozu do nie ma jej przy wozie . Poradziłem sobie , użyłem innego kodu pracę idą do przodu lecz budowa całego miasta potrwa ;) dziękuje za pomoc , wymienię was w Creditsie ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ereg Opublikowano 15 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2013 _idn=obj_strzalka mowi grze, ze obj_strzalka ma podozac za obj_strzalka daj bodz _idn=obj_cars lub _idn=obj_char . co dajesz zalezy od tego jesli gracz jedzie v aucie(_idn=obj_cars) lub chodzi na piechote( _idn=obj_char) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się