kudlatty Opublikowano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 Hej! Mam problem z płynnym rozpędzaniem się postaci. Chcę, aby moja postać po naciśnięciu klawisza płynnie się rozpędzała, a po zwolnieniu klawisza płynnie wytracała swoją prędkość. Da się to jakoś zrobić? W góry dzięki kudlatty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darkhog Opublikowano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 W <Left> czy jakiego klawisza używasz dajesz coś w tym stylu (pseudo-GML) if (hspeed<wartość maksymalna){ hspeed +=hspeed+przyspieszenie } self.moving = true; W step natomiast coś takiego if hspeed>0{ hspeed -= tarcie } else {hspeed +=tarcie} Dodatkowo coś takiego, aby uniknąć ślizgania się postaci po puszczeniu klawisza: Released <left> self.moving = false Teraz wracając do step: if not moving { var prog = 0.5 if ((hspeed < prog) && (hspeed > 0)){ hspeed = 0 } else { if ((hspeed > -prog) && (hspeed < 0)){ hspeed = 0 } } } Zabezpieczy nas to przed ślizganiem się postaci po puszczeniu klawisza gdy postać rusza się na tyle wolno żeby "tarcie" nic nie robiło. Próg trzeba dostosować - jego wartość zależy od różnych czynników i najlepiej dobrać wartość eksperymentalnie. //edit: Podobnie robisz dla vspeed jeśli to ma być gra top-down. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudlatty Opublikowano 2 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 A,co to jest var prog = 0.5? Bo przy starcie gry wywala mi : Unexcepted symbol in expression? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darkhog Opublikowano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 To jest próg poniżej którego szybkość jest tak mała, że postać mogłaby równie dobrze stać. Tak jak mówiłem - najlepiej dobrać to eksperymentalnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudlatty Opublikowano 2 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 Dzięki, problem rozwiązany;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darkhog Opublikowano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2013 Nie ma sprawy ;). Akurat wiedziałem jak to zrobić, bo musiałem podobny problem w swojej platformówce rozwiązać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się