smartboy Opublikowano 27 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 Mam takie oto pytanie. Mam gre w exe i chce osobno roomy dać poza plik exe, że np zrobie sobie kolejny room jest we wcześniejszym ' go to next room', no i właśnie sobie bohater przechodzi do rooma, który nie był w pliku exe. Tak,że sobie mogę w trakcie tworzenia dokładać roomy a gracz nie musi ściągać całości. Idzie tak ? Wydaje mi się, że tak, bo jak co niektórzy tworzą edytory do gier to właśnie w osobny plik jest zapisywany level. Pomóżcie. :sp_ike: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ereg Opublikowano 27 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 zazwyczaj wszystko co chcesz miec w roomu masz juz w grze, zatem wystarczy zapisac i pozniej wczytac polozenie instancji v roomu. uzyj funkce: file_ room_add jak bys chcial dodawac tez nowe objekty to v GM8 nie problem z plikow zrobic znajdzies je v GM help *_add zapisz do search i wybieraj room , object, event lub inne co cie interesujom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Opisek Opublikowano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2014 Mam to samo pytanie @up Nie zrozumiałem ciebie... O co chodzi z room_add itd.? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarny Ass Opublikowano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2014 Ja rozumiem. Zapisujesz sobie obiekty jakie mają się pojawić w roomie do osobnego pliku. Masz do tego funkcje z przedrostkiem file_, później jak gra ma je wczytać wywołujesz funkcję room_add (po nazwie można wywnioskować co robi) i do tego roomu wstawiasz wczytane obiekty. Proste. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2014 Ja rozumiem. Zapisujesz sobie obiekty jakie mają się pojawić w roomie do osobnego pliku. Masz do tego funkcje z przedrostkiem file_, później jak gra ma je wczytać wywołujesz funkcję room_add (po nazwie można wywnioskować co robi) i do tego roomu wstawiasz wczytane obiekty. Proste. :) Room można stworzyć wcześniej i uzupełniać go obiektami z pliku. To nawet lepsze rozwiązanie bo jakbyś za każdym razem tworzył nowy pokój żeby później wczytać do niego instancje to w końcu nie starczyłoby Ci pamięci w komputerze. ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smartboy Opublikowano 1 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2014 Room można stworzyć wcześniej i uzupełniać go obiektami z pliku. To nawet lepsze rozwiązanie bo jakbyś za każdym razem tworzył nowy pokój żeby później wczytać do niego instancje to w końcu nie starczyłoby Ci pamięci w komputerze. ;P No dobra może by tak bardziej szczegółowo.Mam room 'pustak'.Zapisuje np obiekt_lampa do pliku jego płożenie x i y a jak będe mieć 2 lampy to wtedy jak? Mam zapisywać to do notatnika i potem wczytywać tzn ini czy jak,bo sam nie wiem.Nie używałem funkcji 'file'.Pomóżcie nam,ja chcę zrobić edytor map do stategii niczym swat tylko,że o najemnikach. :sp_ike: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Opisek Opublikowano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2014 Nie bardzo o to mi chodzi... Chodzi mi o to, że gracz ma moją grę. Pobiera folder z roomami. Gra wczytuje roomy z tego folderu. Chyba, że to o to chodzi... Nie rozumiem :huh: ------------------- EDIT: ------------------- Ok, zaczynam powoli rozumieć tylko jeszcze popróbuję jak to działa w praktyce... |Edit:| Tylko jeszcze nie wiem jak zapisać obiekt do pliku (używałbym tego jako dodatki do gry, więc jak to zrobić?) (Tylko, że z tego co piszecie wychodzi jak dodać obiekty z osobnego pliku do roomu. Ja chcę dodać room do gry z osobnego pliku. Jest to możliwe?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smartboy Opublikowano 1 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2014 Nie bardzo o to mi chodzi... Chodzi mi o to, że gracz ma moją grę. Pobiera folder z roomami. Gra wczytuje roomy z tego folderu. Chyba, że to o to chodzi... Nie rozumiem :huh: No mi też,że gracz ma exe a Ty możesz robić nowe plansze i on ściąga rooma,wczytuje się i sobie gra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ereg Opublikowano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2014 fajne jest miec swoj editor ktory zapisuje roomy i objekty do pliku. zapis do pliku (wybieracie bin/ini/txt) w formacie ktory wy wymyslicie. format ulozienia danych moze byc dowolny bo to zas wy bedziecie odczytywac ten format w samej grze. mysle ze niepisalisce nic o GM:S a to dobrze bo tak to zupelnie inna sprava. v gm8 niema problemu zapisujecie wzystkie wazne parametry i zmienne. to dotyczy jak zapisu rooma, tak zapisu objektu. jezeli ma byc w roomie nowy objekt, ktory w grze niema, to musicie go zbobic znow przez: - objekt_add - event_add widz help jezeli objekt jest juz w gre to tylko zapisujecie do pliku jego id, x, y, i to co jest inne od originalnego objektu. by potem moc poprawnie odtworzyc objekt w roomie. doteraz mailem bardzo malo czasu, ale moze po nowym roku sie to poprawi( obi :) ) to jak by bylo cos niejasnego, to moze pozniej pokaze jakis przyklad Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Opisek Opublikowano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 fajne jest miec swoj editor ktory zapisuje roomy i objekty do pliku. zapis do pliku (wybieracie bin/ini/txt) w formacie ktory wy wymyslicie. format ulozienia danych moze byc dowolny bo to zas wy bedziecie odczytywac ten format w samej grze. mysle ze niepisalisce nic o GM:S a to dobrze bo tak to zupelnie inna sprava. v gm8 niema problemu zapisujecie wzystkie wazne parametry i zmienne. to dotyczy jak zapisu rooma, tak zapisu objektu. jezeli ma byc w roomie nowy objekt, ktory w grze niema, to musicie go zbobic znow przez: - objekt_add - event_add widz help jezeli objekt jest juz w gre to tylko zapisujecie do pliku jego id, x, y, i to co jest inne od originalnego objektu. by potem moc poprawnie odtworzyc objekt w roomie. doteraz mailem bardzo malo czasu, ale moze po nowym roku sie to poprawi( obi :) ) to jak by bylo cos niejasnego, to moze pozniej pokaze jakis przyklad No właśnie w tym problem! 1. Jak zapisywać te obiekty? 2. Mam GM 8.0 Pro, więc bez obaw :) 3. A jak zapisywać roomy do pliku i odtwarzać je z folderu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ereg Opublikowano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 1, zapis objektu do file -mowis sobie struktura file bedzie taka: -- id_objektu(1byte), x(2byte), y(2byte), hp(1byte), direction(8 axis ... 1byte), speed (1byte) . 8 byte na jeden objekt a na 9. byte jest drugi objekt. i tak dalej. - otwierasz file_xxx_open (xxx = bin/text/ini. bin jest fajny) - zapisujesz wszystkie objekty wedlog struktury ktoro sobie ustaliles. - zamykasz file_ do rooma by wczytac takto zapisane objekty robisz to samo, ale zamiast zapisiwac zmienne objektu do file, to je wczytujes z file do zmiennych _id, _x, _y, _hp, _direction, _speed. te uzyjesz do stwrorzenia instancji v roomie -- id_instancji=instance_create(_x,_y,_id_objektu) -- id_instancji.hp=_hp -- id_instancji.direction=_direction -- id_instancji.speed=_speed 2, no to fajnie :) 3, podobno jak objekty tylko zapisujesz inne zmienne poczytaj o: room_add() room_instance_add(ind,x,y,obj) room_set_ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Opisek Opublikowano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 1, zapis objektu do file -mowis sobie struktura file bedzie taka: -- id_objektu(1byte), x(2byte), y(2byte), hp(1byte), direction(8 axis ... 1byte), speed (1byte) . 8 byte na jeden objekt a na 9. byte jest drugi objekt. i tak dalej. - otwierasz file_xxx_open (xxx = bin/text/ini. bin jest fajny) - zapisujesz wszystkie objekty wedlog struktury ktoro sobie ustaliles. - zamykasz file_ do rooma by wczytac takto zapisane objekty robisz to samo, ale zamiast zapisiwac zmienne objektu do file, to je wczytujes z file do zmiennych _id, _x, _y, _hp, _direction, _speed. te uzyjesz do stwrorzenia instancji v roomie -- id_instancji=instance_create(_x,_y,_id_objektu) -- id_instancji.hp=_hp -- id_instancji.direction=_direction -- id_instancji.speed=_speed 2, no to fajnie :) 3, podobno jak objekty tylko zapisujesz inne zmienne poczytaj o: room_add() room_instance_add(ind,x,y,obj) room_set_ Gdzie jest to całe bin??????!!!!!!!!!!!!!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarny Ass Opublikowano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 W nazwie polecenia file_bin_open. -.- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 - otwierasz file_xxx_open (xxx = bin/text/ini. bin jest fajny) To znaczy że możesz tu użyć jednej z trzech funkcji: file_bin_open file_text_open file_ini_open + ereg napisał, że tutaj użycie plików bin byłoby fajne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ereg Opublikowano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 dokladnie :) tez pisalem bys uzyl help a w nim vystarczy napisac file_ i mozes dowoli wybierac wedlog tego co cie interesuje. mysl o mnie ze jestem za leniwy by napisac calo komende, kdyz kopiowanie helpu uwazam za zbedne ja zawse o dobrych programatorach myslalem, ze to lenie. bo zamiast pisac dlugie pentle zmieniajo algorytm, skracajoc tym kod z kilkuset linijek na zaledwie dziesec :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Opisek Opublikowano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2014 dokladnie :) tez pisalem bys uzyl help a w nim vystarczy napisac file_ i mozes dowoli wybierac wedlog tego co cie interesuje. mysl o mnie ze jestem za leniwy by napisac calo komende, kdyz kopiowanie helpu uwazam za zbedne ja zawse o dobrych programatorach myslalem, ze to lenie. bo zamiast pisac dlugie pentle zmieniajo algorytm, skracajoc tym kod z kilkuset linijek na zaledwie dziesec :thumbsup: W moim help nie wyszukuje "file_" :( Jest to gdzieś w internecie o przeczytania? ----- I jakby się dało. Jest jakiś poradnik przykład? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amaterasu Opublikowano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2014 Na stronie głównej GMClanu znajduje się dokumentacja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
asdfMaciej Opublikowano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2014 ereg ma bardzo dobry pomysł z plikami binarnymi :) Jednak, będą one [bardzo] łatwe do przerobienia, więc przed odczytaniem / zapisem moim zdaniem trzeba by to było potraktować jakimś prostym szyfrem, np. XOR przez dowolną sól. Zapobiegnie to trochę oszukiwaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Opisek Opublikowano 17 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2014 ereg ma bardzo dobry pomysł z plikami binarnymi :) Jednak, będą one [bardzo] łatwe do przerobienia, więc przed odczytaniem / zapisem moim zdaniem trzeba by to było potraktować jakimś prostym szyfrem, np. XOR przez dowolną sól. Zapobiegnie to trochę oszukiwaniu. Można wiedzieć gdzie dokładnie ereg to trzyma? przeszukuję go i nic... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 17 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2014 1, zapis objektu do file -mowis sobie struktura file bedzie taka: -- id_objektu(1byte), x(2byte), y(2byte), hp(1byte), direction(8 axis ... 1byte), speed (1byte) . 8 byte na jeden objekt a na 9. byte jest drugi objekt. i tak dalej. - otwierasz file_xxx_open (xxx = bin/text/ini. bin jest fajny) - zapisujesz wszystkie objekty wedlog struktury ktoro sobie ustaliles. - zamykasz file_ do rooma by wczytac takto zapisane objekty robisz to samo, ale zamiast zapisiwac zmienne objektu do file, to je wczytujes z file do zmiennych _id, _x, _y, _hp, _direction, _speed. te uzyjesz do stwrorzenia instancji v roomie -- id_instancji=instance_create(_x,_y,_id_objektu) -- id_instancji.hp=_hp -- id_instancji.direction=_direction -- id_instancji.speed=_speed 2, no to fajnie :) 3, podobno jak objekty tylko zapisujesz inne zmienne poczytaj o: room_add() room_instance_add(ind,x,y,obj) room_set_ tu masz posta erega, a tu tutorial do szyfrowania metodą XOR https://gmclan.org/index.php?czytajart=58 z tego co jest tu napisane można już na pewno napisać spoko edytor mapek. ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Opisek Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 Ok nauczyłem się tego XOR'a i co dalej? Tu chodzi o dodawanie obiektów nie? Jak tak to to robię pobocznie, bo potrzebne mi roomy w folderze Katalog z grą: _____________________________________________ Gierka|Miliony DLL'ów|Jeszcze więcej DLL'ków _____________________________________________ Muzyczki|Jakiś tam folder|Folder o nazwie roomy _____________________________________________ Folder o nazwie roomy: Tu są roomy :o Włącza się gierka i coś tam robi I ROOMY Z FOLDERU "wchodzą do gry" ---------------^----<<<--- To miała być strzałka :D Jak to zrobić??? | Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ereg Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 ... Jak to zrobić??? | ktory punkt z tego tutaj ci nejest jasny a konkretne co w nim jest problem? chyba niechcesz odrazu gotowy przyklad? :) 1.1, zapis objektu do file -mowis sobie struktura file bedzie taka: -- id_objektu(1byte), x(2byte), y(2byte), hp(1byte), direction(8 axis ... 1byte), speed (1byte) . 8 byte na jeden objekt a na 9. byte jest drugi objekt. i tak dalej. - otwierasz file_xxx_open (xxx = bin/text/ini. bin jest fajny) - zapisujesz wszystkie objekty wedlog struktury ktoro sobie ustaliles. - zamykasz file_ 1.2,do rooma by wczytac takto zapisane objekty robisz to samo, ale zamiast zapisiwac zmienne objektu do file, to je wczytujes z file do zmiennych _id, _x, _y, _hp, _direction, _speed. te uzyjesz do stwrorzenia instancji v roomie -- id_instancji=instance_create(_x,_y,_id_objektu) -- id_instancji.hp=_hp -- id_instancji.direction=_direction -- id_instancji.speed=_speed 2, ... 3, podobno jak objekty tylko zapisujesz inne zmienne poczytaj o: room_add() room_instance_add(ind,x,y,obj) room_set_ 4, dla working directory+ subfolder przeczytaj tutaj 5, obecnie zrob: 5.1, zrob gre 5.2, w niej zrob roomy i instancje 5.3, otworz file wedlog 4, 5.3, wybrane roomy zapisz wedlog 1.1, 5.4, dokoncz czego treba i gra gotowa. tylko dac graczowi. 5.6, gracz odpala gre 5.7, gra wczyta roomy wedlog 1.2 i 3,(room_add) 5.8, zrobi objekty w grze wedlog object_add(), object_event_add() 5.9, wlozy instancje do rooma wedlog 3,(room_instance_add) 5.10, gracz moze grac nikt niemowil, ze bedzie proste :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Opisek Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 Ok ja na razie z tym kończę (w tej chwili to mnie przerasta :D) Jeszcze jedno, wracam do tematu; czy jest sposób, aby room, który stworzyłem w Game Maker przenieść do pliku, dać do pobrania i zrobić tak aby gra go wczytała? Np.: room nazwałem room1.[no właśnie co ma być po kropce] i gra wczytuje room np gdyby była taka funkcja room_add_file(room1.[coś]) i potem room_goto(room1) ??? Trochę pomieszałem, ale chyba wiadomo o co chodzi nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madness Opublikowano 26 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2014 Normalnie, raczej nie ma takiej możliwości. Pytanie tylko w czym problem ? Przykład edytora, wraz ze wczytaniem mapy z pliku *.txt masz gdzieś na stronie, a jeśli chodzi o kodowanie, to nawet jak xor'a nie możesz ogarnąć, to zawsze są inne rodzaje kodowania. Próbuj nikt nie powiedział, że będzie łatwo. Trzeba tylko nad tym chwile posiedzieć. Szyfrowanie XOR Szyfrowanie DES Szyfr Cezara I wiele innych... Od biedy to wystarczyłoby, jakbyś w odpowiedni sposób poprzesuwał znaki. Na angielskim forum GM'a też coś zapewne znajdziesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 26 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2014 ale durnot sie zdolalem tu naczytac, pare perelek bylo tylko. pytania do autora: 1. plik ma byc nieczytelny dla gracza, czy moze byc w formacie zdolnym do edycji w edytorze? 2. na kiedy to chcesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Opisek Opublikowano 27 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2014 Może być czytelny ( @DarkTeam Ok nauczyłem się tego XOR'a i co dalej?), najwyżej edytuję po ukończeniu prostą metodą, zrobione może być na dowolną datę. (Mam się spodziewać poradnika czy o co konkretnie chodzi?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 28 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2014 zrobilbym Ci po prostu DLLa do zapisu/odczytu obiektów i ich właściwości do/z plików JSON oraz binarnego, co byś mógł to użyć tak jak opisałeś: load_room("room.bin") / save_room("room.json") Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się