Skocz do zawartości

Losowo wybierane roomy


Gryzelda

Rekomendowane odpowiedzi

Najprostszym rozwiązaniem będzie stworzenie 2 wymiarowej tablicy (ds_grid jeszcze łatwiej) i przypisanie do każdej komórki ID roomu, po czym wymieszanie komórek. Potem wystarczą 2 zmienne globalne które będą pamiętać X i Y w tablicy. Gracz przechodząc w drzwi po prawej będzie zwiększać X, idąc w górę zwiększać Y, etc.

Oczywiście komórki mieszamy tylko przy starcie gry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

malo informacji co do losovania room door, ale jak by chodzilo tylo o powrot do ostatniego rooma to chyba vystarczy zapisac tego rooma przed

GML
// colission o_player s o_door

global._last_room=room;

room_goto(choose(room1, room2, room3, room4));

lub bez global do o_player jesli jest permamentny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jasne o 1, ale mozna rozbudowac za pomoco datowych structur(ds_ ), podobno jak radzi ci Threef.

 

jak nieznamy twych zamiarow dokladnie, to moezemy nawymyslac sobie co my chcemy, ze?

co dodac, datove structury so fajne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...